Cum s-a schimbat mersul la cinema în ultima vreme?Ai zice că recesiunea financiară, care a tăiat bugetul fiecărei familii, îi ţine pe români acasă. Dar nu, într-o perioadă tulbure din punct de vedere economic, ei renunţă la multe distracţii, însă redescoperă una ieftină şi care îi ajută să mai uite de probleme – mersul la cinema.
Numărul de spectatori români este în creştere, faţă de anul trecut, unul de prosperitate economică. În acelaşi timp, calitatea producţiilor pe care le aleg este de masă, fiind vorba mai ales de filme de box-office. Aşadar, numărul de spectatori creşte, dar gusturile lor nu mai sunt la fel de rafinate.
Acest lucru reiese din datele adunate de Constantin Fugaşin, promotorul Box Office Romania. Studiul cuprinde numărul de spectatori prezenţi la premiere pentru primele opt săptămâni. Astfel, numărul de spectatori la cea mai vizionată premieră de anul acesta, „Îngeri şi demoni”, a fost de 94.877, faţă de 67.636 spectatori la cea mai văzută premieră din primele şase luni ale anului 2008, „10.000 Î.CH”.
Cu alte cuvinte, creşterea s-ar traduce în mai mult de 1,92 milioane de spectatori în primele şase luni ale lui 2009, faţă de 1,3 milioane, în aceeaşi perioadă a anului trecut. La nivel de încasări, asta înseamnă mai mult de 31 de milioane de lei anul acesta, faţă de 19 milioane anul trecut.
„Cum filmele în premieră înregistrează aproape 75% din spectatori şi aproape 85% din încasări este evident că anul acesta vom avea spectatori mai mulţi şi încasări substanţial mai mari”, a declarat Fugaşin.
De aceste creşteri se bucură mai ales mall-urile unde rulează majoritatea lor. Celelalte cinematografe par sortite pierii. La matineu, în timpul săptămânii, nu găseşti pe nimeni dornic să vadă un film. Dacă vrei neapărat să îl vezi, trebuie să o convingi pe tanti de la ghişeu să îţi vândă două bilete. Este cazul tuturor cinematografelor de stat, unde e nevoie de cel puţin doi spectatori pentru a rula o producţie.