Motto: „E limpede ca trebuie sa inzestram copilul cu cunostintele
de baza, dar sa-l determinam sa si le insuseasca astfel incât
sa-i trezim dorinta de a le aprofunda el insusi. Sa dezvoltam
„inteligentele multiple!” (Garnier)
Sub coordonarea Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau, Scoala cu clasele I – VIII nr. 3 Darmanesti, Gradinita nr. 3 Darmanesti – Centrul de Documentare si Informare „Al. I. Cuza” Darmanesti, in parteneriat cu Scoala cu clasele I – VIII nr. 2, Gradinitele nr. 1, 2 si 4, Grupul Scolar Industrial Constructii de Masini, Primaria si Consiliul Local Darmanesti, Politia Orasului Darmanesti, Congregatia „Surorile Carmelitane” ale Sfintei Tereza -Torino si Parohia Romano – Catolica din Darmănesti organizeaza in premiera, in perioada 17 august – 1 septembrie 2009, Gradinita si scoala de vara pentru copii inalt abilitati. Aceasta se va desfasura la Gradinita nr. 3 Darmanesti – Centrul de Documentare si Informare „Al. I. Cuza” Darmanesti, initiatoare si coordonatoare fiind eduatoarea Maria Antohe. „Este o buna ocazie pentru noi, in calitate de coordonatori ai unui proiect educativ specific vacantei de vara, sa ne implicam in desfasurarea unor activitati cu caracter extracurricular. In acest context, incercam sa cunoastem cât mai bine preocuparile colegilor din mediul rural”, ne-a declarat prof. Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacau. Proiectul se adreseaza unui grup de 30 de copii prescolari si scolari inalt abilitati, care fac fata cu foarte mare usurinta cerintelor unei gradinite si scoli cu program normal. Actiunea a fost initiata cu scopul de a stimula copiii cu performante inalte, de a-i identifica, de a intocmi programe diferentiate si/sau servicii suplimentare fata de cele oferite in gradinita si scoala obisnuita, de a-i motiva pentru frecventarea gradinitei si scolii de vara, dar si cu scopul antrenarii tuturor factorilor care apartin comunitatii locale in acest proiect educational.
Totodata, gradiniţa si scoala de vara isi propun respectarea principalelor caracteristici ale personalitatii copiilor, incurajarea si afirmarea talentelor prin parcurgerea unui curriculum imbogatit, structurat pe domenii, pe niveluri, pe grade de dificultate si eliminarea sincopelor in educatia si instructia copiilor pe timpul verii. De asemenea, se urmareste educarea copiilor in sensul asimilarii elementelor de baza ale principalelor limbaje neconventionale (scris, citit, calcul matematic), stimularea acestora in vederea cunoasterii si stapânirii mediului apropiat, a potentialului creativ, a intuitiei si imaginatiei, precum si formarea motivarii pentru invatare, considerata ca activitate sociala.
Proiectele tematice si optionale ale gradinitei si scolii de vara sunt: gradinita, scoala si familia – abandonul scolar; micii ecologisti – prietenii naturii; darurile naturii; prietenul meu, calculatorul; program de invatare a limbii engleze; educatia rutiera, educatie pentru viata; grafica si pictură – fantezie si culoare; sa scriem frumos; lumea povestilor; calatorie imaginara prin sara mea; sanatatea se pastreaza cu dintii. Pe parcursul a doua saptamâni, gradinita si scoala de vara au un program de activitate diversificat, atractiv şi flexibil, construit pe un curriculum la decizia acestora, cu scopul sensibilizarii copiilor inalt abilitaţi si a parintilor. Activitatea este centrata pe copii si se desfasoara cu suportul unor proiecte tematice atractive cu competente sporite, care stimuleaza comunicarea, jocul interactiv, cunoasterea, autocunoasterea si creativitatea. Totodata, ele au menirea de a promova un mediu stimulativ si integrativ, incurajând explorarea si investigarea independenta la nivelul prescolarilor. Se respecta nevoia de joc, de miscare, de relaxare a copiilor, dar si ritmul si potentialul fiecarui copil. Astfel, se poate adapta un demers educational, conform abilitatilor copiilor, valorificându-se si potentialul intelectual si motivational intrinsec al acestora. (St.O.)