PNL mizează pe diferenţele dintre Antonescu şi ceilalţi prezidenţiabili şi vrea să adune bani de campanie pe principiul „câte puţin de la mulţi”. Strategia care a adus un american de culoare la Casa Albă e considerată de liberali cea mai potrivită pentru a-l instala, din toamnă, Crin Antonescu la Palatul Cotroceni.
Sloganul şi, practic, mesajul campaniei prezidenţiale a candidatului PNL va fi „Sunt altfel!”. De asemenea, liberalii vor să strângă banii pentru campania prezidenţială tot pe model Obama: câte puţin de la mulţi.
Fără paranghelii de campanie
„Sunt altfel”, sloganul pe care strategii PNL l-au gândit, nu este, încă, oficial, dar discursul ţinut, ieri, în deschiderea Delegaţiei Permanente de la Mamaia, de Crin Antonescu a fost construit în logica evidenţierii diferenţelor dintre el şi ceilalţi candidaţi pentru Cotroceni. „Eu vreau să fiu un altfel de preşedinte şi pentru asta voi fi un altfel de candidat, pentru că am pretenţia că sunt un altfel de politician decât cei care, de 20 de ani, culminând cu familia Băsescu, Geoană, Boc, Udrea şi aşa mai departe, au guvernat România”, a afirmat Antonescu. El a susţinut că nu şi-a schimbat princiipiile, nu a patronat niciodată un act de corupţie şi nu a urmărit să se căpătuiască din politică. Antonescu a promis că, în campanie, nu va cumpăra voturi, „nici la propriu, nici la figurat”, nu va „parazita” evenimentele finanţate din bani publici şi va participa doar la manifestările electorale explici te, organizate de PNL. El a promis, de asemenea, că nu va fi prezent la hramuri decât fără ştiinţa presei.
Distanţare faţă de Oprescu
Antonescu a susţinut că nu îi pasă de ceea ce vor face adversarii săi în competiţia pentru Cotroceni: “Nu ştiu dacă, de plildă, Sorin Oprescu va candida sau nu, nu ştiu dacă Traian Băsescu – chiar nu mai ştiu – va candida sau nu. N-am siguranţa unora că Mircea Geoană va mai continua să candideze”. Oricum trebuie menţionat că, pentru prima dată, Antonescu s-a arătat rezervat în declaraţiile referitoare la Sorin Oprescu. Joi seara, la Şcoala de vară a TNL, le-a spus tinerilor liberali că relaţiile sale cu Sorin Oprescu „nu sunt chiar atât de strânse”. Operaţiunea de rebrenduire a candidatului şi a partidului a cuprins şi o decizie a Delegaţiei Permanente potrivit căreia liberalii vor să-şi finanţeze campania apelând la cât mai mulţi mici finanţatori pentru a evita să depindă de oameni de afaceri puternici. Informaţia a fost „scăpată” pe surse ziariştilor, dar rămâne de văzut dacă operaţiunea de subscripţie publică, după modelul Obama, va avea succes. Pe holuri, liberalii recunoşteau că îşi pun, în continuare, speranţele în Dinu Patriciu.
ECHIPĂ
Liberali vechi şi noi lucrează la campanie
Liberalii au stabilit, ieri, componenţa finală a echipei de campanie a lui Crin Antonescu. Romeo Stavarache va fi manager de campanie, iar departamentele vor fi conduse de Relu Fenechiu (cercetare-coaliţie), Dan Mihalache (strategie politică şi mass-media), Daniel Chiţoiu (finanţe), Dan Motreanu (evenimentele cu participare Crin Antonescu), Dorina Rusu şi Petru Berteanu (mesaje politice), Marian Petrache (reţele electorale), Florin Alexe (evenimente tineret). Echipa de campanie mai cuprinde un grup consultativ din care fac parte fostul premier Călin Popescu-Tăriceanu şi prim-vicepreşedintele Ludovic Orban, un grup pentru strategii urbane condus de Rareş Mănescu, unul pentru Bucureşti, condus de Andrei Chiliman, şi unul pentru strategii rurale condus de Răducu Filipescu. Crin Antonescu lucrează, de asemenea, cu consultanul american Sam Patten.