A aparut o noua metoda de fraudare a clientilor serviciilor de telefonie mobila. Orange si Vodafone si-au infiintat compartimente anti-frauda
Escrocii telefoanelor mobile, activi de ani buni pe meleagurile noastre, au lansat recent o noua metoda de fraudare – semnalata „Observatorului de Bacau” de un bacauan care a scapat la timp din capcana. Ioan G., client al serviciului de telefonie mobila Orange, a fost sunat zilele trecute cu numar ascuns de o persoana care s-a prezentat ca fiind reprezentant al companiei. „Individul m-a informat ca de pe numarul meu s-au facut convorbiri internationale in valoare de 200 de euro, ca suma li se pare suspect de mare si ca, pentru a face cercetari, au nevoie de datele mele personale, pentru inceput de seria si numarul buletinului si de codul numeric personal. M-am prins ca incearca sa ma pacaleasca si l-am luat la misto. Atunci m-a injurat si a inchis”, a relatat barbatul.
Deoarece nu a avut la dispozitie nici macar numarul de la care a fost apelat, Ioan G. nu a putut face nimic impotriva escrocului. In mod surprinzator, asa cum indica informatiile oferite de Inspectoratul de Politie Judetean, niciun bacauan nu a depus anul acesta vreo plângere la Politie cu privire la comiterea unor asemenea tentative de frauda (reusite sau zadarnicite).
Metode clasice
Fraudele cu ajutorul telefoanelor mobile au intrat in atentia mass-media din Bacau mai ales in ultimii doi ani. O metoda de operare devenita clasica presupunea informarea victimei (prin sms sau chiar e-mail, apoi convorbire) asupra acordarii unui premiu de fidelitate in valoare de mii de euro, aceasta urmând, pasamite, sa intre in posesia lui dupa ce cumpara mai multe cartele de reincarcare si dicteaza hotului prin telefon codurile cartelelor. O alta metoda frecvent utilizata de escroci era informarea victimei prin sms cu privire la un bonus de sute de minute de convorbire, care poate fi activat, cica, prin formarea unui anumit cod; daca forma codul, victima nu facea decât sa incarce cu credit cartela hotului.
Au declarat razboi fraudelor
In acest moment, cei mai importanti furnizori de servicii de telefonie mobila din România, Orange si Vodafone, au compartimente de lupta impotriva fraudelor. „Incercarile de frauda pot fi identificate dupa urmatoarele indicii: sunt cerute informatii confidentiale; se impune trimiterea unui raspuns urgent; mesajele e-mail cuprind adrese web similare celor detinute de organizatii legale, dar cu mici modificari; se cere tastarea pe telefon a unor coduri pentru a confirma acordul de primire a unui premiu. Orange nu solicita pe nicio cale clientilor sai informatii referitoare la parole personale sau coduri de reincarcare. Rugam persoanele care identifica tentative de frauda sa ne contacteze cât mai repede la adresa e-mail abuse@orange.ro sau la numerele de apel gratuite 411 si 444 – Serviciul Clienti”, se arata pe pagina web www.orange.ro. „Sfatuim clientii sa nu raspunda solicitarilor care promit premii consistente in schimbul unor sume de bani sau coduri de reincarcare, sa nu furnizeze prin telefon sau internet informatii confidentiale si sa evite sa acceseze paginile care pot imita site-ul nostru oficial. Ii rugam pe clienti sa semnaleze orice tentativa de frauda la numarul *222”, se arata pe site-ul Vodafone www.vodafone.ro.
Alin LEANCA
principalii excroci sunteti voi cei de la vodafone
0732389874 vrea cartela reincarcata se pare..