Odata cu intrarea in Unuinea Europeana, angajatorii vor trebui sa înregistreze de doua ori salariatii, o data pe carnetele de munca traditionale si a doua oara pe registrele de evidenta electronice.
Fiecare angajat va avea un dosar electronic personal, în care va aparea fiecare modificare din contractul de munca. Fiecare angajator are obligatia de a înfiinta un registru de evidenta a salariatilor, în format electronic, si de a-l transmite la Inspectoratul Teritorial de Munca în a carui raza teritoriala îsi are sediul sau domiciliul.
Procedura privind transmiterea registrului în format electronic se stabileşte prin ordin al ministrului Muncii, Solidaritatii Sociale şi Familiei. Angajatorii au obligatia de a transmite registrul în format electronic la Inspectoratului Teritorial de Munca pana la data de 30 ianuarie 2007, pentru angajatorii care la data de 31 decembrie 2006 au în vigoare cel putin un contract individual de munca, indiferent daca acesta este suspendat sau nu.
În cazul angajatilor noi, formularul trebuie trimis în primele 20 de zile de la data încheierii primului contract individual de munca pentru angajatorii care la data de 31 decembrie 2006 nu au salariaţi.
De asemenea, formularele trebuie trimise în maximum 5 zile de la data la care au intervenit modificari referitoare la elementele de identificare a salariatilor, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative, tipul contractului individual de munca, data si temeiul încetarii contractului individual de munca.
În cazul în care prevederile nu sunt respectate, angajatorii risca o amenda de la 2.000 la 5.000 de lei noi. Aceste proceduri au fost introduse pentru a se monitoriza toate persoanele care lucrează legal şi de a le introduce într-o bază de date.
Dan MINDIRIGIU