Mai erau şi cei care puneau ban pe ban şi reuşeau să adune 70.000 de lei, cât era pe atunci o Dacie. Duminică, 8 noiembrie, de la ora 18, la „România, te iubesc!”, Paula Herlo şi Carmen Avram prezintă o anchetă despre răsunătorul succes pe care brandul autohton Dacia l-a cunoscut în ultima vreme peste hotare. Drumul parcurs de Dacia nu a fost lipsit de obstacole, dar în momentul de faţă ea concurează la vânzări cu orice marcă europeană şi nu numai.La numai un deceniu de când Renault a preluat uzinele de la Piteşti, francezii au dat de gustul succesului şi au cele mai mari vânzări de până acum. Programele de casare extrem de avantajoase din Germania şi Franţa şi preţul convenabil au fost factorii care au contribuit la avântul Daciei. Pentru a face faţă comenzilor, la uzine se lucrează şapte zile din şapte, 24 de ore, trei schimburi şi astfel în fiecare zi ies pe poartă 1.364 de maşini, ceea ce înseamnă că în fiecare minut e gata o Dacie. Dacă anul trecut angajaţii de la Mioveni au ieşit în stradă pentru că nu aveau de lucru, acum Dacia este „victima” propriului succes: unele comenzi sunt onorate şi după şase luni de la comandă.Cum în orice rău se poate descoperi şi o parte bună, modelul Dacia Sandero s-a văzut propulsat pe culmile gloriei tocmai datorită crizei mondiale, care a lovit puternic economia Germaniei. Nemţii trecuţi de prima tinereţe, cu puţini bani şi care nu au avut niciodată o maşină nouă, s-au reorientat către această maşină. Statisticile sunt fabuloase: în primele şapte luni ale lui 2009, vânzările au crescut cu nu mai puţin de 364%. Mai mult, pentru a intra în posesia unei Dacii, nemţii au învăţat până şi să stea la coadă, şi asta pentru că sunt atât de multe comenzi, încât maşina nu poate fi livrată imediat.Maşina autohtonă se bucură de succes şi în Franţa, Italia şi chiar Rusia. Din puţinul pe care România îl exportă către Rusia, Dacia e pe primul loc.