76,4 la suta dintre parintii intervievati în cadrul unui studiu al Centrului „Educatia 2000”, cred ca scoala este cel mai important factor ce ar putea asigura succesul în viata. Ceilalti repondenti acorda întâietate norocului (11,6 la suta), banilor (5,9 la suta), sau relatiilor personale (3,3 la suta), dupa cum arata studiu realizat de Centrul „Educatia 2000”. 86 la suta dintre parinti sunt mulţumiti de calitatea orelor.Doar 3,6 la suta dintre ei pun la îndoiala utilitatea scolii în societatea actuala, iar 95,5 la suta considera ca scoala este foarte utila si utila. 27 la suta considera ca scoala ar trebui în primul rând sa formeze un bagaj de cunostinte teoretice, iar 23 la suta considera că ar trebui sa dezvolte deprinderile practice pentru viitoarea profesie. 9 la suta considera ca scoala ar trebui sa aiba în vedere, în primul rând, dezvoltarea talentelor artistice. Majoritatea repondenţilor, 90 la suta, asociaza succesul în viata cu un nivel educational ridicat, iar 6,7 la suta afirma ca nu conteaza educatia si considera foarte importanti banii. 34 la suta dintre parinti cred ca scoala contribuie prea putin la dezvoltarea deprinderilor practice care sa pregateasca copiii pentru profesie, iar 36 la suta cred ca scoala ajuta putin la dezvoltarea talentelor, pictura sau muzica, releva studiul. 95 la suta considera ca scoala îi ajuta în primul rând pe copii sa-si formeze un bagaj de cunostinte teoretice, iar 80 la suta considera ca scoala îi ajuta sa învete sa relationeze în societate, iar 74 la suta cred ca scoala este utila în societate pentru pregatirea pentru viata a elevilor. 49 la suta dintre parinti apreciaza ca implicarea profesorilor în actul educational reprezinta un aspect problematic. 70 la suta dinte repondenti au o perceptie mai degraba pozitiva despre cadrele didactice, iar 27 la suta una negativa. 82 la suta apreciaza în mare sau foarte mare masura ca rezultatele scolare ale copiilor se datoreaza profesorilor pe care i-au avut. 62 la suta sunt de parere ca profesorii mai în vârsta sunt mai bine pregatiti decât cei tineri. Stilul de predare în scoli este, în general, putin adaptat nevoilor elevilor, considera 53 la suta dintre intervievati. 49 la suta dintre cei chestionaţi sunt de prere ca, pentru formarea elevilor, este putin relevant continutul materiilor care se predau în scoala. Sportul este, în opinia majoritatii parintilor, putin prezent printre activitatile elevilor. 87 la suta dintre parinti apreciaza ca performantele scolare ale copilului sunt bune si foarte bune. 86 la suta dintre parinti îsi doresc absolvirea de catre copiii lor a unei scoli universitare si postuniversitare. Mai putin de 50 la suta dintre parinti declara ca, la rândul lor, au fost sprijiniti mult de proprii parinti. De educatia copilului în familie se ocupa mai mult mamele – 63 la suta, în timp ce numai 23 la suta dintre tati fac acest lucru. 25 la suta au sustinut ca s-au confruntat frecvent cu dificultati în procesul de educatie a copilului. Elevii aloca, în medie, lecturii 4 – 5 ore pe saptamâna, iar cei mai multi nu obisnuiesc sa aloce lecturii mai mult de doua ore saptamânal. Si sportul este putin prezent printre activitatile saptamânale ale elevilor.
La cercetare au participat 392 de parinti. Culegerea datelor s-a realizat în cadrul a 10 scoli. Studiul s-a desfasurat în perioada iunie – noiembrie 2009, conform Agerpres.