Europa de Est are cele mai periculoase drumuri din Uniunea Europeană, în timp ce statele membre din nordul continentului ÅŸi Malta au cele mai sigure căi rutiere, potrivit unui raport difuzat la Bruxelles de Eurostat – Biroul pentru statistici al Comisiei Europene, informează EUOBSERVER, consultat de Rompres.
Potrivit raportului, care realizează un studiu comparativ în rândul statelor membre în anul 2004, din 1994 s-a înregistrat un progres semnificativ în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor în toate aceste ţări.
Letonia, România, Lituania şi Slovacia înregistrează cel mai mare număr de persoane care şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere la 1 milion de vehicule de pasageri înmatriculate, cu 752, 749, 571 şi, respectiv, 507 decese.
Malta, Suedia, Marea Britanie, Olanda şi Germania au cel mai scăzut număr de decese înreguistrate în accidente rutiere, cifrele corespunzătoare fiind 61, 117, 121, 126 şi 129 de decese la un milion de vehicule înmatriculate.
Regiunile urbane europene din nord-vestul continentului sunt cele mai sigure în ceea ce priveşte riscul producerii de accidente rutiere fatale. În 2004, regiunea urbană germană Bremen avea cel mai scăzut număr de decese, 23 la un milion de vehicule, în timp ce Berlin, Viena, Stockholm şi Bruxelles sunt printre cele mai sigure capitale din Uniunea Europeană.
Raportul indică de asemenea că regiunile cu mai multe vehicule înmatriculate au un număr mai scăzut de accidente rutiere soldate cu victime.
Dintre toate modalităţile de transport, cel rutier este în mod clar cel mai periculos şi provoacă cele mai multe pierderi de vieţi omeneşti. Potrivit Statisticii europene privind acccidentele rutiere /CARE/, aproximativ 1,3 milioane de accidente rutiere s-au produs în UE-25 în 2004, în care au fost rănite aproximativ 1,8 milioane de persoane, dintre care 285.000 grav.
Bruxelles-ul a adoptat deja măsuri pentru reducerea accidentelor fatale în UE. ÃŽn decembrie 2005, Parlamentul European ÅŸi statele membre ale blocului au convenit să armonizeze legislaÅ£ia în domeniul circulaÅ£iei rutiere ÅŸi se examinează posibilitatea obligativităţii menÅ£inerii farurilor în permanenţă, măsură ce ar putea reduce numărul deceselor cu 3 până la 5%, însemnând 1.200 – 2.000 de decese în accidente rutiere pe an în statele membre UE.