Românii au preferat să petreacă Paştele din acest an, acasă. Potrivit estimărilor făcute de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism, 60 de mii de turişti au ales pachetele din ţară. În schimb, vânzările la produsele tradiţionale au bătut pasul pe loc şi s-au menţinut la nivelul celor din 2009.
Doar 15 mii de turişti români au preferat să treacă graniţa în acest an pentru a sărbători Paştele. Prin agenţiile de turism, cele mai solicitate pachete au fost în: Bulgaria, unde s-au dus şase mii de turişti şi Grecia continentală: 3.000.
Pe lista destinaţiilor pentru minivacanţă au mai fost: oraşele europene, dar şi zone precum Creta, Rhodos, Antalya, Tunisia, Egipt, Tenerife sau Israelul. 60 de mii de turişti români au ales însă destinaţiile din ţară. Dintre aceştia, circa 15.000 de persoane au preferat Valea Prahovei, Predeal şi Poiana Braşov, unde gradul de ocupare a fost de doar 50 la sută.
Agroturismul a fost opţiunea pentru 30 de mii de români. Cele mai căutate locuri au fost: Bran-Moeciu, Bucovina, Maramureş sau Mărginimea Sibiului. Paştele a fost petrecut în acest an şi în staţiunile balneare.
În privinţa cumpărăturilor, acestea au depăşit valoarea celor din 2009 cu doar 2 la sută. Asta, deşi traficul de clienţi a fost ceva mai mare. Cele mai vândute articole de Paşte au fost produsele de sezon: carne, cozonaci, bere, băuturi răcoritoarele, lactate, legume, fructe şi detergenţi. În comparaţie cu 2009, anul acesta s-au vândut maimult jucariile, florile şi confecţiile de damă.