New media începe să devină un instrument indispensabil pentru industria de televiziune. Aceasta a fost concluzia ediţiei de anul acesta al MIPTV Cannes, unde s-a mai discutat şi despre faptul că pirateria ar putea fi de fapt un aliat al producătorilor de conţinut.
“Audienţa “Bad Girls Club” a crescut cu 60% atunci când telespectatorii au început să interacţioneze cu show-ul prin Twitter”, spune Dragoş Gurăroşie, business directorMetropotam Group, care a participat la ediţia de anul acesta a MIPTV Cannes, într-un interviu luat de Dragoş Stanca pe blogul lui, “iar jocul dezvoltat de cei de laStarz pentru The Crazies” a avut peste 250.000 de download-uri.”
“Dacă la început online-ul era privit de industria de televiziune ca un lucru exotic, interesul a crescut, iar acum se discută despre formate TV sau chiar seriale şi filme care au integrată deja această componentă ori în partea de promovare sau chiar ca element important în desfăşurarea acţiunii.”
La ediţia de anul acesta a MIP TV, unul dintre evenimentele-cheie ale industriei de televiziune s-a vorbit tot mai mult despre new media şi rolul pe care acestea le vor juca în viitorul industriei video. Printre concluziile evenimentului se numără şi câteva mai puţin aşteptate.
“S-a desprins o idee interesantă şi anume că pirateria NU trebuie interzisă!”, spune Gurăroşie. “Trebuie studiată pentru ca ea reprezintă un semnal al pieţei, practic ea ne arată interesul acordat de audienţa unui produs media. Adică ne indică o oportunitate pe piaţă, ne permite să facem predicţii mult mai precise şi, nu în ultimul rând, poate arăta clienţilor pe ce programe/formate/titluri să cheltuiască bugetele de marketing.
În rest, cifre care vorbesc de la sine: 50 milioane useri/zi pe BitTorrent în USA, dintre care 60% bărbaţi şi 40% femei, majoritatea din segmentul de vârstă cuprins între 18-34 ani, timpul petrecut pe reţelele sociale a depăşit în SUA timpul petrecut pentru citirea e-mailului, 500 milioane useri worldwide pe YouTube, mai mult de 1 miliard video văzute/zi, peste de 1 miliard video monetizate/săptămână, 24 ore de content nou upload-at în fiecare minut (ar echivala cu 150.000 de filme gen Hollywood pe săptămână).”
Brandurile – noii producători de conţinut video
“Anul trecut, cei de la Ogilvy au creat divizia de entertainment numită Ogilvy Entertainment, divizie prin care vor să-şi facă clienţii să devină creatori de content pentru că astfel engagement-ul cu userii/clienţii se poate face mult mai uşor. Doug Scott, presedintele Ogilvy Entertainment, vorbind despre brand-funded content, spunea că astfel de asocieri, foarte profunde, între branduri şi content le permit acestora să “deţină” entertainmentul şi nu doar să “închirieze” spaţiul publicitar din jurul contentului.”
Potrivit lui Gurăroşie trend-urile care trebuiesc urmărite anul acesta sunt micro-plăţile, single sign-on, HTML 5, Android, Twitter, Chatroulette şi semantic web, ultimul fiind încă la început deoarece este foarte greu de implementat. “Freemiumeste felul în care cei mai mulţi au ales să-şi monetizeze content-ul şi, surprinzător pentru România şi pentru industria de la noi – care încă o dată arată cât este de în urmă – pe ultimele două locuri se află bannerele şi sponsorizările.”