Studenții români de la Harvard, MIT și Boston University, alături de tinerii profesioniști români din Boston au dezbătut noul proiect de lege al educației naționale, la o inițiativă a Societății Globale a Studenților și Tinerilor Profesioniști Români (GRSPSociety).
În urma dezbaterilor, Societatea Globală a Studenților și Tinerilor Profesioniști Români a întocmit un raport cu principalele concluzii ale dezbaterilor din diaspora, cât și un set de recomandări care să răspundă mai bine nevoilor învățământului superior românesc. Rezultatele au fost înaintate factorilor de decizie din Guvernul și Parlamentul României, în cadrul Congresului Studenților din România, din 13 mai. Inițiativa face parte din campania „Comment”, lansată de Uniunea Studenților din România (USR).
GRSPSociety a coordonat dezbaterile din Statele Unite (New York, Washington, Boston, Chicago) și Europa (Londra, Paris, Amsterdam, Bruxelles si Budapesta). Principalele puncte discutate au fost echivalarea diplomelor, guvernarea și finanțarea universitară, evaluarea sistemului de învățământ superior și universitatea centrată pe student.
„În momentul actual, România este într-o criză de lideri, iar implicarea GRSPSociety în aceste dezbateri publice pe legea educației naționale dorește să stimuleze implicarea civică a studenților și tinerilor profesioniști români de pretutindeni în rezolvarea problemelor actuale ale României”, spune Radu Tatucu, Preşedinte GRSPSociety.
Prevederile actuale din lege propun recunoașterea automată a diplomelor pentru acordurile bilaterale și o procedură completă de echivalare a diplomelor eliberate în alte țări. Conform unui comunicat GRSPSociety, actuala prevedere generează o piață rigidă a competențelor profesionale și produce contra-stimulente pentru atragerea capitalului uman. Referitor la conducerea universităților, în prezent există un sistem colegial de alegere a rectorilor care generează un sistem necompetitiv și clientelar.