Apariţia legii privind facturarea electronică, afacere de peste 40 milioane de euro

Apariţia legii facturării electronice şi a celei privind arhivarea electronică ar putea aduce României afaceri de peste 40 milioane de euro anual, a declarat, marţi, preşedintele Comisiei IT&C din Camera Deputaţilor, Varujan Pambuccian, la Forumul Român de e-Guvernare, organizat la Palatul Parlamentului.

‘Trecerea de la documente de regulă pe hârtie la documente în forma digitala va duce nu numai la reducerea masivă ÅŸi reală a birocraÅ£iei ÅŸi la evitarea ghiÅŸeelor cât ÅŸi la apariÅ£ia unor noi servicii private pentru companiile mici ÅŸi cetăţenii care nu au acces la calculator’, a spus Pambuccian.

Pentru a ajunge la acest nivel va trebui ca în documentele de identitate de tip smart-card să fie implementate facilităţi de tipul semnăturii electronice. De asemenea, va fi necesară integrarea sistemelor Ministerului de Finanţe, Ministerului de Interne, Ministerului Sanătăţii, Ministerului Educaţiei şi ale administraţiei publice locale.

Legile de baza în domeniul digital, intrate în vigoare în legislatura trecută au permis utilizarea tehnologiei digitale la scară mare în România. Legea semnăturii electronice şi Legea activităţilor electronice notariale permit utilizarea semnăturii electronice pe absolut orice fel de înscris, iar Legea comerţului electronic şi Legea privind marca temporală permit orice tip de tranzacţie folosind mijloace electronice. De asemenea, începând cu 2003 a apărut primul furnizor de semnătură electronică în România, iar în 2004 au intrat în uz comercial şi motoarele de plăţi bazate pe cea mai sigură tehnologie tranzacţională din lume (3D-secure).

În ceea ce priveşte Legea arhivării electronice, Varujan Pambuccian, iniţiatorul acestui proiect a precizat că în prezent aceasta a trecut de Senat şi se află în aceste zile în dezbatere la Camera Deputaţilor, astfel încât în câteva săptămâni ar putea fi funcţională.

,,ÃŽn momentul în care vom ÅŸti clar cum putem păstra în deplină siguranţă ÅŸi pe termen lung documentele în forma electronică putem transfera în spaÅ£iul digital tot ceea ce Å£ine de hârtie în relaÅ£iile cu ÅŸi din interiorul administraÅ£iei publice’, a mai spus preÅŸedintele Comisiei ITC din Camera DeputaÅ£ilor.ROMPRES

Adauga un comentariu

*