Examenul de proba practica va dura trei zile! Ministerul Sanatatii vrea sa le ia carnetul cardiacilor, celor cu afectiuni oculare, probleme de glicemie si neurologice! Sunt cateva dintre surprizele rezervate viitorilor si actualilor soferi..
Pe viitorii candidati la soferie ii asteapta o megasurpriza, examenul de proba practica se va sustine in trei etape, respectiv zile. Astfel, pentru a obtine permisul de conducere, doritorii vor fi obligati sa isi dovedeasca aptitudinile in localitate, in afara localitatii si pe timp de noapte. Aceasta este intentia epolitistilor examinatori pentru viitor. Ei explica faptul ca sunt multi soferi care se descurca in orase, dar nu si la drum lung, iar altii au probleme la condusul pe timp de noapte. De asemenea, exista inca destui soferi care nu stiu sa conduca pe autostrazi. Nu stiu cum se intra si se iese de pe autostrada, unii folosesc doar banda a doua, altii circula pe banda de urgenta, multi nu se pricep sa efectueze o depasire, sa treaca de pe o banda pe cealalta si sa respecte distanta de siguranta fata de vehiculul din fata lor. Insa trecerea la proba suystinerrii probei practice pe o autostrada este, deocamdata, de domeniul fantezieri pentru majoritatea candidatilor. Motivul? Il cunosc Boc si Guvernul sau.
In prezent, examenul pentru obtinerea permisului de conducere auto se desfasoara in doua faze, prima este proba teoretica, a doua cea practica. Cele doua trebuie sustinute, obligatoriu, in zile diferite. Se preconizeaza ca examenul auto sa dureze patrui zile. Din pacate, instructorii auto nu prea sunt de acord in ceea ce priveste noua legislatie. „Nu suntem de acord cu aceste propuneri absurde. Nu stiu cum se face ca ai nostri legiuitori fac lucrurile astea tot anapoda. Nu ne iau in considerare observatiile pertinente, practice. Si degeaba spun ca e ca in restul UE, ca nu e asa. Uite, de pilda, in afara, candidatii sustin, mai intai, proba teoretica si abia apoi se prezinta la instructor, pentru pregatirea in vederea probei practice. In felul asta, instructorul isi poate inscrie elevul la examinare atunci cand vede ca acesta a atins varful de forma. La noi, elevul atinge varful de forma, trebuie sa dea proba teoretica, are ghinion de ii pica cinci intrebari stupide, care tin de mecanica masinii. Si atunci, trebuie sa o ia de la capat”, sustine Petre Bordeianu, presedintele Asociatiei scolilor de soferi si instructorilor auto.
Cardiacii si epilepticii, trasi pe dreapta!
Persoanele cu tulburari grave ale ritmului cardiac, cu episoade repetate de hipoglicemie acuta, cu afectiuni neurologice grave, crizele de epilepsie sau alte tulburari subite ale starii de constienta, alcoolicii si consumatorii de droguri nu vor mai putea obtine permise auto! Cei aflati intr-una din conditiile precizate si care detin, in prezent, permise de conducere, nu le vor putea reinnoi, propune Ministerul Sanatatii (MS). Candidatii care vor sa devina soferi profesionisti, adica sa obtina un permis de conducere grupa 2 (vehicule din categoriile C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 si D1E), sunt obligati sa efectueze examenele medicale inainte de eliberarea permisului de conducere si ori de cate ori solicita reinnoirea acestuia. Permisele de conducere nu vor fi eliberate sau reinnoite pentru candidatii sau soferii care prezinta afectiuni sau anormalitati ale aparatului locomotor ce fac periculoasa conducerea unui autovehicul. In schimb, vor putea obtine permisul auto soferii amatori cu insuficienta renala grava sau care au suferit un transplant de organe, ori care au un implant artificial care nu afecteaza capacitatea lor de a conduce. In cazul persoanelor cu epilepsie, trebuie sa treaca o perioada de 10 ani fara crize si fara administrarea unui tratament medicamentos antiepileptic pentru a obtine un permis auto categoria 1.
Noua procedura a examinarii auto
Ministerul Administratiei a pus in dezbatere publica noul proiect privind organizarea testarilor de la examenul auto. Odata cu noul proiect, viitorii soferi au obligatia de a verifica starea in care se afla masina. Inainte de a se urca la volan ei trebuie sa verifice sistemul de franare. Trebuie sa controleze starea si presiunea pneurilor, dar si nivelul de ulei al lichidelor de racire. Examenul teoretic si proba practica nu se vor da in aceeasi zi, iar biletul de ordine va avea cod de bare.