Companiile alimentare româneşti au un dezavantaj semnificativ pe pieţele Uniunii Europene

Companiile alimentare româneşti activează, la ora actuală, cu un dezavantaj semnificativ atât pe piaţa internă cât şi pe pieţele altor state membre, a declarat, joi, Donato Chiarini, Şeful Delegaţiei Comisiei Europene la Bucureşti, la un seminar privind impactul integrării în Uniunea Europeană asupra industriei alimentare.

‘Acest dezavantaj a apărut din două motive. Primul dintre acestea se referă la faptul că aproape toate companiile alimentare din celelalte state membre, în afară de Bulgaria, îndeplinesc normele Uniunii Europene ÅŸi îşi pot desface produsele pe piaÅ£a românească’, a precizat Chiarini. De asemenea, companiile din Uniunea Europeană îşi pot găsi ÅŸi cumpărători interesaÅ£i pentru produsele lor. Pe de altă parte, doar un mic număr de companii alimentare româneÅŸti îşi pot vinde produsele în afara ţării.

‘La această situaÅ£ie defavorabilă contribuie faptul că în multe cazuri consumatorii consideră că produsele unităţilor de procesare din alte state membre au o calitate superioară celor ale unităţilor de procesare locale’, a sublinia Åžeful DelegaÅ£ie Comisiei Europene la BucureÅŸti.

Cel de-al doilea dezavantaj al companiilor alimentare româneşti, potrivit oficialului european, este reprezentat şi de problemele provocate de pesta porcină de pe teritoriul României, anul trecut luându-se hotărârea de a efectua o campanie de eradicare acestei boli.

‘Acum campania este în curs ÅŸi se pare că va avea beneficii semnificative pe termen lung în acest sector, dar pe termen scurt există limitări majore ale calităţii comerciale a produselor din carne de porc pe toată durata campaniei de eradicare’, a mai spus Donato Chiarini.

Oficialul european a subliniat faptul că România trebuie să caute să îşi dezvolte gama de produse calitatea producţiei pentru a face faţă atât cererii consumatorilor români cât şi consumatorilor din celelalte state membre. La ora actuală doar un număr relativ mic de companii alimentare româneşti îndeplinesc normele şi cerinţele Uniunii Europene, majoritatea fiind într-o perioadă de tranziţie pentru îndeplinirea criteriilor UE.

Nu în ultimul rând, România ar trebui să promoveze în mod activ în calitatea de partener interesat pentru investiţiile companiilor alimentare din Uniunea Europeană.

‘Acest lucru se poate realiza fie prin investiÅ£ii sau în fuziuni ÅŸi achiziÅ£ii ale companiilor româneÅŸti existente, dar în ambele cazuri rezultatul va fi stimularea economiei locale prin oportunităţile de angajare ÅŸi investiÅ£iile în tendinÅ£e ÅŸi produse noi stimulându-se totodată ÅŸi cerere de materii prime româneÅŸti ÅŸi produse agricole’, a concluzionat Åžeful DelegaÅ£iei Comisiei Europene.

ROMPRES

Adauga un comentariu

*