Marile defecte ale invatamantului bacauan

Ministerul Educatiei a controlat in februarie si martie aproximativ 80 de scoli din judetul Bacau. In urma brigazii, au fost puse la punct doua rapoarte cu o serie de puncte forte si puncte slabe ale invatamantului bacauan.

Cele doua rapoarte, recent finalizate, se afla in acest moment pe masa inspectorului scolar general Ovidiu Cojocaru. Acesta declara ca n-a apucat sa le citeasca in intregime. Un singur raport are 40 de pagini pline cu critici si aprecieri, recomandari la adresa inspectorilor scolari, a cadrelor didactice si a managerilor de scoli. La capitolul critici, MEdC constata, printre altele, ca profesorii bacauani „ignora optiunile elevilor si a interesului parintilor fata de oferta scolii”, ca „trateaza cu superficialitate a disciplinelor optionale, „preocuparea slaba pentru identificarea reprezentantilor comunitatii locale ce pot contribui la afirmarea scolilor”, „metodele utilizate in actul didactic sunt selectate fara o atenta corelare intre continuturi obiective-competente”, „existenta unor elevi neimplicati a caror interventie in clasa este nesemnificativa”, „lipsa motivatiei invatarii in randul elevilor” etc.. Critici foarte generale, dar dure prin continut. Sunt identificate si probleme mari in scolile din mediul rural, unde elevii nu au dupa ce sa invete din cauza lipsei de manuale, ceea ce explica nivelul lor slab de cunostinte etc.

Masuri de luat

Sunt multe sesizari in aceste rapoarte pe care inspectorul general Cojocaru spune ca inspectorii le cunosteau deja, dar sunt si „lucruri pe care nu le stiam si pe care le vom avea in vedere. Tocmai de aceea, in urmatoarea luna, am luat urmatoarele masuri: materialele sa fie foarte bine cunoscute de inspectorii de specialitate. Fiecare inspector le va studia acasa pe format CD pentru ca sa poata inlatura neajunsurile constatate. A doua masura: programarea pe zone a unor sedinte cu directori, unde inspectorul adjunct Brandusa Popescu va prezenta rapoartele. Alte doua masuri: sa facem o selectie a punctelor slabe. Iar ultima, sa facem un plan de masuri la nivel judetean care sa rezulte din aspectele negative constatate, pentru a le inlatura”.

Aida PULPAN

Adauga un comentariu

*