Situatia pregatirilor pentru referendum

Intr-o videoconferinta a Ministerului Internelor si Reformei Administrative, la care au participat prefectii si subprefectii responsabili de organizarea referendumului, au fost precizate urmatoarele aspecte organizatorice: presedintii sectiilor de votare vor fi stabiliti pe 12 mai; membrii sectiilor de votare vor fi stabiliti pe 15 mai; directorii spitalelor au obligatia de a intocmi listele cu pacientii care isi exprima liber dorinta de a vota si de a le preda presedintilor sectiilor de votare respective, in vederea deplasarii urnelor mobile pentru votul special in ziua referendumului; sefii structurilor de ordine si paza vor efectua in ziua referendumului serviciu de permanenta la post.

Ministrul Cristian David a precizat ca, in cursul zilei de 9 mai, s-a intocmit un proiect de ordin prin care sa se asigure un control eficient pentru depistarea si sanctionarea celor care vor vota dublu sau multiplu. In acest sens, Ministerul Internelor si Reformei Administrative si Asociatia Pro-Democratia au convenit ca listele permanente si speciale sa fie arhivate iar listele suplimentare sa fie stocate intr-o baza de date computerizata.

Persoanele care se vor face vinovate de vot dublu sau multiplu sunt pasibile de inchisoare de la 6 luni la 5 ani, conform art.103 din Legea 373/2004. De asemenea, ministrul internelor si reformei administrative a atras atentia prefectilor si subprefectilor sa isi exercite doar atributiile legale, orice implicare politica atragand sanctionarea acestora.

La nivelul institutiei Prefectului judetului Bacau, se afla in curs de organizare distributia materialelor catre sectiile de votare. A fost realizat deja necesarul de 536 de stampile de control, corespunzator numarului de sectsii, din care 122 in municipiul Bacau. La Biroul Electoral Judetean au sosit in cursul dupa-amiezii de miercuri, 9 mai, un numar de 653.117 buletine de vot. Joi, 10 mai, au sosit si stampilele cu inscriptia „VOTAT” si timbrele autocolante, iar in cursul zilei de vineri, 11 mai, vor fi aduse materialele auxiliare.

Din 11 mai, a inceput repartizarea materialelor necesare votarii pe sectii, urmand ca pe 18 mai sa fie distribuite catre sectiile de votare din judet.

Potrivit declaratiei subprefectului Gheorghe Hura, pana luni, 14 mai, se asteapta din teritoriu situatia sectiilor de votare care nu au asigurat serviciul de comunicatii, legaturile telefonice urmand a fi realizate din 15 mai. Vineri, 18 mai, ora 18.00, toate urnele vor fi sigilate si pregatite pentru vot. Prefectul judetului Bacau, Gabriel Berca, a trimis tuturor sefilor serviciilor deconcentrate din judet atentionare potrivit careia nu este permisa implicarea politica a acestora sau a salariatilor din subordine in procesul organizarii si desfasurarii referendumului national din 19 mai.

Adauga un comentariu

*