Reprezentanții industriei auto se vor refugia pentru al doilea an la rând sub umbrela statului, în încercarea de a supraviețui celei mai negre perioade din ultimul deceniu pentru sectorul auto din România. Salvarea va veni din două direcții: o nouă taxă auto, care favorizează mașinile noi, și un nou program de tip Rabla, care să stimuleze vânzarea acestora.
„Nu aveți ce să așteptați de la stat, nici de la bănci și nici de la clienții dumneavoastră în 2010 și probabil nici în2011,“ declara fostul ministru de Finanțe Sebastian Vlădescu la o întâlnire cu reprezentanții industriei auto. „Va trebui să vă asumați falimente și să vă restructurați.“ Și falimente au tot fost. Potrivit lui Brent Valmar, șeful celui mai mare importator auto de pe piața locală, Porsche România, 10% din cei 400 de dealeri auto din România și‑au închis porțile în 2009, când vânzările de mașini noi s‑au înjumătățit, iar procentul s‑a păstrat și în 2010, când vânzările au scăzut cu aproape 20% față de 2009.
Totuși, nu tututor jucătorilor din piața auto le va merge prost, după ce atât în 2010, cât și în 2011 s‑au anunțat alte deschideri de showroomuri. Cum se explică acest lucru? Jucătorii din piața auto sunt „obligați“ să declare că acest sector își va reveni. „Cred că s‑a atins limita de jos în ceea ce privește piața auto din România. Anul viitor vom deschide 7–10 showroomuri, iar la nivelul pieței estimăm o creștere a înmatriculărilor de mașini noi de 7,4%, de la 96.000, cât este estimarea noastră pentru 2010, la 103.000 unități pentru 2011,“ a declarat pentru The Money Channel Henrik Nenzen, directorul general al Companiei Naționale de Vânzări din cadrul Ford România.