Neadaptarea vitezei la condiiţiile de drum poate avea consecinţe grave

Gheorghe C., de 60 de ani, care conducea un autoturism pe strada Industriilor din Oneşti, pe fondul neadaptării vitezei la condiiţiile de drum acoperit cu polei a derapat, a pătruns pe contrasens şi s-a izbit de o conductă metalică aflată in afara părţii carosabile. În urma impactului, ocupanta locului dreapta spate din autoturism, C. Elena , de 63 de ani, a decedat. Conducătorul auto C. Gheorghe a fost internat la Spitalul Oneşti cu fractură de claviculă şi traumatisme.Alte două persoane din autoturism, C. Victoria, de 58 ani şi B. Viorica, de 51 de ani au suferit vătămări corporale uşoare şi au fost transportate pentru îngrijiri medicale la Spitalul Oneşti. Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest iar rezultatul a fost negativ şi i s-au recoltat probe biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei. S-a întocmit dosar penal. Poliţia Rutieră le reaminteşte conducătorilor auto ca în condiţiile unui carosabil umed, acoperit cu polei, gheaţă, zăpadă bătătorită, mâzgă sau piatră cubică umedă să adopte o manieră calmă de pilotare, evitând bruscarea comenzilor vehiculului.

Este absolut necesar să se ruleze cu viteză redusă, adaptată permanent condiţiilor de drum, să se efectueze fiecare manevră numai după o temeinică asigurare şi să se evite, pe cât posibil, efectuarea manevrelor de depăşire, care se dovedesc extrem de periculoase. În situaţia în care vizibilitatea în oglinzile autovehiculului este redusă, folosirea luminilor de către ceilalţi şoferi reduce riscul producerii unor accidente cauzate de neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers. De aceea, poliţiştii rutieri recomandă ca luminile de întâlnire ale autovehiculelor să fie aprinse ziua pe toate categoriile de drumuri, nu doar pe cele pe care există obligativitatea instituită prin lege. Atenţie deosebită  necesită şi sistemul de ventilaţie-dezaburire a parbrizului şi lunetei maşinii, care trebuie să funcţioneze impecabil. Nu în ultimul rând, rugăm conducătorii auto începători să evite, pe cât posibil, conducerea autovehiculului în condiţii de drum alunecos, pe timp de noapte sau pe distanţe mari, dată fiind experienţa redusă şi riscul implicării în evenimente rutiere nedorite. De asemenea, le reamintim că, dacă au mai puţin de un an de practică, viteza maximă admisă în afara localităţilor este cu 20 km/h mai mică.

Adauga un comentariu

*