20 de ani de 112

11 februarie 2011 marcheaza Ziua Europeana 112 si aniversarea a 20 de ani de la decizia de a crea numarul european de urgenta 112. Acest numar este comun pentru toate cele 27 de tari ale Uniunii Europene si este utilizat pentru a contacta gratuit serviciile de urgenta. Desi exista zeci de numere de urgenta in cadrul Uniunii Europene, 112 este unicul numar de urgenta care poate fi folosit pentru a contacta serviciile de urgenta (ambulanta, pompieri si politie) in orice tara din UE. Din pacate, la 20 de ani dupa crearea sa, inca tri  din patru europeni nu cunosc faptul ca 112 este numarul de urgenta disponibil la nivel european. „112 este un serviciu pentru toti cetatenii europeni. Este, intr-adevar, pacat ca ei nu sunt constienti de acest aspect. Toti impreuna trebuie sa reusim in a face acest numar cunoscut de catre fiecare cetatean european „, spune Emmanuel Paul, presedintele Fundatiei 112, fundatie cu sediul la Bruxelles dedicata promovarii numarului european de urgenta. Cu ocazia Zilei Europene 112 si a aniversarii a 20 de ani de la decizia infiintare a numarului 112, tarile europene organizeaza diferite actiuni cu scopul de a promova numarul 112. In unele orase europene se vor forma „lanturi umane 112”, in timp ce in altele se vor decora monumente celebre. Cu prilejul Zilei Europene a Numarului Unic, Serviciul de Telecomunicatii Speciale  organizeaza in toate Dispeceratele 112 din Romania vizite ale elevilor. Copiilor le vor fi explicate importanta si utilitatea Numarului Unic European de Urgenta 112 si modul corect de apelare. Elevii vor primi materiale educative si de informare referitoare la numarul 112. „20 de ani de la infiintarea Numarului Unic de Urgenta 112 reprezinta o foarte buna ocazie de a analiza ceea ce am facut pana acum si de a ne recalibra eforturile pentru a oferi cetatenilor, si in continuare, servicii la cele mai inalte standarde profesionale si de cea mai buna calitate”, a declarat  directorul Serviciului de Telecomunicatii Speciale, gl. lt. ing. Marcel Opris.

7 ani de 112 in Bacau

In Romania, darea in exploatare a centrelor de preluare a apelurilor de urgenta a inceput cu Bucurestiul, in iunie 2004, si s-a incheiat cu judetul Tulcea, in martie 2005. La Bacau, acest sistem unic de apelare in caz de urgenta a fost introdus pe  27 octombrie 2004, si, de la acea data, toate apelurile catre Salvare, Pompieri, Politie si celelalte structuri abilitate sa intervina in caz de forta majora au fost comasate, apelantul accesand doar un singur numar de telefon, 112. De la darea sa in folosinta in judetul Bacau, sute de oameni au fost salvati deoarece s-a putut interveni in timp util, fie ca au fost prinsi in fiarele contorsionate ale vreunei masini accidentate, fie ca au fost surprinsi intr-un incendiu care a cuprins intreaga locuinta. In aprilie 2005, Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112 a devenit operational la nivelul intregii tari. Numarul unic pentru apeluri de urgenta trebuie folosit atunci cand este necesara interventia agentiilor specializate de interventie, pentru asigurarea asistentei imediate in situatii in care este periclitata viata, integritatea ori sanatatea cetateanului, ordinea publica, proprietatea publica sau privata ori mediul. Numarul 112 este gratuit si poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil in Romania si intreaga Uniune Europeana. La sediul Serviciului de Telecomunicatii Speciale Bacau are loc astazi, vineri, 11 februarie, o adunare festiva dedicata aniversarii celor 20 de ani de la infiintarea numarului de urgenta 112.

Adauga un comentariu

*