La sediul Federaţiei Române de Fotbal s-a desfăşurat şedinţa Comitetului Executiv în care s-au dezbătut mai multe probleme importante pentru fotbalul românesc. Printre subiectele cele mai arzătoare s-au aflat reforma sistemului competiţional, problema deciziei de interzicere a dreptului la promovare a unui număr de 22 de echipe luată cu mai bine de două săptămâni în urmă, licenţierea cluburilor de Liga a II-a şi multe altele. În ceea ce priveşte sistemul competiţional, un lucru este clar. Drepturile de televizare, al căror caiet de sarcini va fi aprobat săptămâna viitoare, vor fi vândute pentru trei sezoane şi un număr de nouă meciuri pe etapă. Din acest motiv, până la finalul sezonului 2013-2014 se va rămâne cu 18 echipe în primul eşalon. De abia după aceea se va putea discuta de o restructurare a Ligii I în ceea ce priveşte numărul de echipe şi formatul competiţiei.
În ceea ce priveşte Liga a II-a şi a III-a oficialii federaţiei au venit cu şase variante de structură, fiecare dintre ele incluzând modificări ale formatului Ligii a II-a şi a III-a. Mai apare o problemă în ceea ce priveşte noul sistem competiţional al ligilor inferioare. Prin procesul de licenţiere al cluburilor din Liga a II-a începând cu 1 ianuarie 2012 s-ar putea ca federaţia să se trezească fără un număr îndeajuns de echipe pentru a porni un nou sezon în formatul de competiţie gândit pentru 2012-2013. De aceea, nu ar fi exclus ca la finalul sezonului 2011-2012 să aibă modificări asupra variantei care va fi votată în Adunarea Generală din mai anul acesta.
Interzicerea dreptului de promovare – directivă de la FIFA
Tot ieri s-a lămurit şi problema dreptului de promovare ca urmare a deciziei date de FRF cu câteva săptămâni în urmă. Decizia este irevocabilă, totul venind de la FIFA. Mai exact, în luna septembrie a anului trecut s-a primit o circulară cu titlu informativ prin care FRF a fost rugată să facă ordine în ogradă în ceea ce priveşte echipele cu „probleme“. Cum a fost doar cu titlu informativ şi nu s-a făcut nimic, în această iarnă a venit o directivă de la FIFA prin care s-a pus în ve-derea federaţiei aplicarea imediată a măsurilor necesare lămuririi dreptului la promovare al echipelor care au eludat meritul sportiv. În timpul discuţiilor de ieri s-a lămurit şi problema echipelor care sunt susţinute de primării şi consilii locale. Astfel, din 2012, salariile, primele şi transferurile nu vor mai putea fi achitate cu bani de la autorităţile locale. Acestea în schimb se vor putea ocupa de terenuri, stadioane, infrastructură, cantonamente, cazare şi masă. Acest lucru presupune ca toate cluburile care primesc sprijin de la primării şi consilii locale să înceapă să-şi caute sponsori încă de pe acum.