Dumitru Dragomir, presedintele LPF, a declarat ieri, pentru EVZ, ca la vara se va lua in discutie reducerea numarului de echipe din primul esalon. Licitatia pentru vanzarea drepturilor TV ale meciurilor din Liga I la fotbal pentru urmatoarele trei sezoane a reprezentat o lovitura in plin incasata de Dumitru Drago mir, presedintele LPF, si de patronii de cluburi. Seful ligii a avut neplacuta surpriza sa vanda doar trei pachete din cele noua scoase la mezat, pentru care a incasat suma totala de 36,6 milioane de euro. Inaintea licitatiei, Mitica Dragomir spera sa obtina minimum 150 de milioane de euro. Deznodamantul licitatiei de luni i-a infuriat la culme pe conducatorii for matiilor din primul esalon fotbalistic. Arpad Paszkany, finantatorul gruparii CFR Cluj, a catalogat licitatia drept „un teatru de prostgust”, iar Adrian Mititelu, patronul Universitatii Craiova, a cerut ca Dumitru Dragomir sa demisioneze din functia de presedinte al LPF! Dezinteresul aratat de televiziuni pentru partidele din Liga I ar putea avea repercusiuni grave. Dumitru Dragomir, seful LPF, a admis ca la vara, la Adunarea Generala a FRF, se va lua in discutie reducerea numarului de echipe din primul esalon.
Banii din drepturile TV – vitali pentru echipe
Patronii din Liga I au toate motivele sa fie suparati de deznodamantul licitatiei de la inceputul acestei saptamani. Desi finantatorii obisnuiesc sa se laude ori de cate ori au ocazia ca au investit bani multi in fotbal si ca, fara ei, sportul-rege ar disparea, cluburile au trait in ultimele trei sezoane in primul rand din sumele primite de pe urma drepturilor TV. La multe dintre gruparile din prima divizie, marketingul lipseste cu desavarsire sau, acolo unde exista, este ineficient. Banii incasati din vanzarea de tricouri, steaguri, fulare sau din alte produse promotionale sunt prea putini pentru a acoperi bugetele. De asemenea, nici din vanzarea de bilete sau de abonamente la meciuri nu se obtine un profit indestulator, in conditiile in care prezenta suporterilor in tribune este din ce in ce mai scazuta in ultima vreme. In plus, multi dintre patroni au resimtit din plin criza financiara, mai ales ca afacerile lor se bazau cu precadere pe vanzarea de terenuri sau pe imobiliare, adica tocmai domeniile cel mai afectate de recesiune. In aceste conditii, banii de la televiziuni constituiau pentru cluburi principala sursa de venit. Daca echipele din fruntea clasamentului mai au ocazia de a-si rotunji veniturile din banii primiti de la UEFA, in urma participarilor in cupele europene, formatiile mici traiau exclusiv de pe urma drepturilor TV.