Gestionarea deseurilor din judetul Bactu, unda verde de la Mediu

Luni, 11 aprilie, la sediul Ministerului Mediului si Padurilor a avut loc ceremonia de semnare a contractul de finantare al proiectului “ Sistem integrat de management al deseurilor solide in judetul Bacau” .Proiectul consta in investitii in sectorul de gestionare a deseurilor si va fi implementat de catre Consiliul Judetean Bacau, la nivelul intregului judet.  Obiectivul general al proiectului este de a dezvolta  un sistem durabil de gestionare al deseurilor cu reducerea impactului asupra mediului in judetul Bacau, prin imbunatatirea serviciului de gestionare a deseurilor si reducerea numarului de depozite neconforme existente in conformitate cu practicile si politicile UE. Proiectul cuprinde masuri privind colectarea, transportul, tratarea si depozitarea deseurilor. Proiectul va fi sprijinit de un cadru institutional bazat pe gestionarea regionala si va avea in vedere un grad ridicat de constientizare in vederea reducerii cantitatii de deseuri sau separarea materialelor reciclabile la sursa.Intreaga populatie a judetului Bacau, compus din 3 municipii, 5 orase si 85 comune, si aproximativ 705.000 locuitori, va beneficia de rezultatele acestui proiect. Valoarea totala a Proiectului este de  148.508.333 Lei fara TVA, din care valoare eligibila POS Mediu:  136.973.628 Lei, reprezentand: finantare nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala in valoare de  109.578.904 Lei; finantare nerambursabila de la bugetul de stat in valoare de  24.655.252 Lei; contributia financiara de la bugetele locale in valoare de  2.739.472 Lei si contributia financiara a Beneficiarului, Consiliul Judetean Bacau, in valoare de  11.534.705 Lei.Implementarea sistemului de mangement integrat al deseurilor in Judetul Bacau este in concordanta cu legislatia Uniunii Europene, Planul National de Gestionare a Deseurilor, Planul Regional de Gestionare a Deseurilor pentru Regiunea 1 Nord-Est si Planul Judetean de Gestionare a Deseurilor.

(Cristi A.)

Adauga un comentariu

*