Rezultate slabe de la bacalaureat au fost cauzate de atitudinea autorităţilor de discreditare a cadrelor didactice şi a elevilor, dar şi de lipsa măsurilor coerente şi eficiente care să conducă la îmbunătăţirea reală a procesului instructiv-educativ, consideră Federaţia Asociaţiei de Părinţi.Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi-Învăţământ Preuniversitar (FNAP-IP) este îngrijorată de slabele rezultate ale examenului de bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2011, se arată într-un comunicat al FNAP-IP, remis agenţiei MEDIAFAX.
„Apreciem că slabele rezultate obţinute de către absolvenţii de liceu, promoţia, 2011 se datorează în primul rând atitudinii de discreditare a învăţământului românesc, atât a cadrelor didactice, dar şi a elevilor, de către autorităţile statului şi a lipsei măsurilor coerente şi eficiente care să conducă la îmbunătăţirea reală a procesului instructiv-educativ. Copiii sunt produsul acestui sistem de educaţie hulit de insuşi ministrul Educaţiei!”, precizează FNAP-IP.
Potrivit Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi-Învăţământ Preuniversitar, MECTS s-a mulţumit să instaureze măsuri pentru eliminarea posibilităţilor de fraudă din sălile de examene, lucru laudabil, dar, fără a asigura un climat unitar la nivel naţional.
Părinţii cred că acest lucru trebuia făcut discret, fără a instaura stresul asupra copiilor şi fără ca aceştia să fie trataţi din start ca infractori.
„Din păcate, în acest mod s-a procedat şi cu unele cadre didactice care au asigurat desfăşurarea examenului: fie au fost tratate ca şi elevii, infractori, fie gardieni. Am atras atenţia în nenumărate rânduri reprezentanţilor MECTS asupra necesităţii unei reforme reale, coerente, planificate, ancorate în realitatea societăţii care să conducă la îmbunătăţirea efectivă a sistemului şi care să nu înceapă cu finalul-evaluarea elevilor, dar care să aibă în vedere finalitatea”, mai spune sursa citată.