BCR a lansat noua sa identitate

Banca Comercială Română (BCR) a lansat luni noul logo sub care va fi cunoscută în rândul clienÅ£ilor – „BCR mai nou, mai puternic, mai bun” ÅŸi a schimbat sigla. Noua siglă a băncii păstrează iniÅ£ialele BCR la care s-a adăugat litera S (de la sparkasse), simbol care se regăseÅŸte ÅŸi în denumirea Erste Bank, acÅ£ionarul majoritar al BCR.

‘Lansarea noului logo va fi o zi memorabilă pentru banca noastră, pentru acÅ£ionarii noÅŸtri ÅŸi mai ales pentru clienÅ£ii noÅŸtri. Sunt sigur că lansarea noului logo reprezintă doar începutul unei noi etape de succes în istoria BCR, precum ÅŸi consolidarea poziÅ£iei de lider al pieÅ£ei bancare româneÅŸti ÅŸi a celei de membru important al Erste Group. Dacă până acum schimbările au avut loc doar în interiorul băncii a sosit momentul ca aceste schimbări să fie văzute ÅŸi din exterior. Schimbarea celui mai important element de identificarea al băncii, logo-ul, arată că BCR păşeÅŸte într-o nouă eră’, a declarat preÅŸedintele executiv al BCR, Nicolae Dănilă.

Lansarea a avut loc pe esplanada din faţa sediului central al BCR de la Universitate în prezenţa unui important număr de reprezentanţi ai lumii financiare, a ministrului Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, a prim-viceguvernatorului Băncii Naţionale a României, Florin Georgescu, a secretarului de stat în MEF, Sebastian Vlădescu.

Lansarea noului logo a avut loc, de asemenea, în prezenţa preşedintelul Erste Bank, Andreas Treichl.

Litera S cu un punct deasupra, simbol alăturat iniţialelor BCR, reprezintă economisirea sau, mai exact, o cutie în care intră o monedă.

Preşedintele executiv Nicolae Dănilă a subliniat că lansarea noului logo nu înseamnă stagnarea istoriei băncii, a tradiţiei bogate pe care o are şi a notorietăţii numelui ci va fi mai uşor de reperat şi identificat, tocmai de aceea s-a decis şi păstrarea numelui Banca Comercială Română, un activ de mare valoare.

BCR a derulat în ultimul an un Program de Integrare Dezvoltare, pentru care a alocat 200 de milioane euro. Programul (IDP – Integration and Development Program) vizează toate segmentele activităţii BCR, de la corporate, retail ÅŸi managementul riscului, raportări ÅŸi controlling, inclusiv Basel II, până la zona de operaÅ£iuni ÅŸi IT (care cuprinde între altele activităţile de reproiectare procese, achiziÅ£ii ÅŸi managementul proprietăţilor) ÅŸi alte funcÅ£ii suport (de exemplu resurse umane, marketing ÅŸi comunicare).

Prin acest program, BCR implementează o serie de măsuri de reorganizare internă, prin care urmăreşte să furnizeze cele mai bune rezultate pentru clienţi şi acţionarii săi, printr-o segmentare adecvată a clientelei, prin elaborarea unor soluţii dedicate dezvoltării afacerilor, printr-o ofertă de produse şi servicii creativă, inovativă, flexibilă şi continuu îmbunătăţită şi prin intermediul unui grad înalt de accesibilitate al ofertei sale.

Unul dintre cele peste 40 de proiecte cuprinse în Program are în vedere transformarea modelului operaţional şi interacţiunea cu clienţii la nivel central şi în reţeaua de unităţi, iar BCR a separat complet activităţile de retail de cele corporate şi a centralizat managementul riscului şi funcţiile de back-office şi suport. Începând cu 23 iulie, liniile funcţionale retail şi corporate au fost complet separate, inclusiv în reţeaua de unităţi.

În dezvoltarea activităţii de retail au fost deja implementate măsuri vizând dezvoltarea masivă a reţelei de unităţi, care va ajunge, în 2009, la aproape 700 de sucursale şi agenţii.

Pentru îmbunătăţirea structurii interne au fost definite noi roluri pentru personalul din front-office precum acordarea de consultanţă generală şi consultanţă specifică pe segmente de clienţi, monitorizarea satisfacţiei clienţilor, dezvoltarea unui set de instrumente de sprijin pentru forţa de vânzare, concomitent cu intrarea într-un program vast de pregătire în sfera produselor bancare şi a tehnicilor de vânzări.

Noul model operaţional de unitate BCR va oferi servicii de vânzări şi consultanţă pe segmente de clienţi, tranzacţii cu numerar, efectuarea de operaţiuni rapide, self-service şi servicii de vânzare şi consultanţă ale experţilor din subsidiarele BCR (leasing, asigurări etc.).

Totodată, activitatea de retail se va îmbogăţi cu noi produse şi servicii: vor fi deschise centre specializate pentru credite ipotecare, va fi lansat serviciul telephone banking, va fi lansat un pachet de servicii legate de contul curent.

Un obiectiv important în implementarea unor standarde înalte de calitate a fost şi crearea biroului Ombudsman care va rezolva operativ sesizările clienţilor. Activitatea de retail din fiecare judeţ va fi coordonată de un director retail judeţean.

Pe segmentul corporate, esenÅ£a transformării structurale a reprezentat-o generalizarea aplicării managementului dedicat al relaÅ£iei cu clienÅ£ii ÅŸi segmentarea puternică a clientelei. Activitatea corporate are în vedere cinci segmente principale de clienÅ£i – ClienÅ£i Mari ai Grupului (GLC), ClienÅ£i Mari pe plan local, Municipalităţi mari, Real Estate ÅŸi IMM-uri ÅŸi Mici Municipalităţi.

Primele patru segmente sunt gestionate la nivel central cu cooperare pe plan regional sau local, după caz.

Banca se va concentra, în a doua parte a anului, asupra pregătirii personalului şi pe introducerea de noi produse, în special în zona centrelor de afaceri şi respectiv în sfera activităţii de Trade Finance şi Project Finance.

Oficiali ai băncii au declarat că programul va mai continua pentru integrarea completă a grupului, iar lansarea noului logo este una din etapele IDP.

‘Specializarea personalului ÅŸi a sucursalelor băncii pe segmente de afaceri, retail ÅŸi corporate, ÅŸi continuarea politicii de extindere a reÅ£elei de unităţi înseamnă soluÅ£ii adecvate oferite fiecărui client. Culorile noului logo BCR, albastru ÅŸi roÅŸu, transmit profesionalism ÅŸi deschidere, resectiv o atitudine proactivă, dinamism ÅŸi inovaÅ£ie’, a precizat Nicolae Dănilă.

Noul logo va fi însoÅ£it de o campanie de imagine demarată pe 3 septembrie sub mesajul ‘Gândim la fel’, care subliniază dorinÅ£a băncii de a veni în întâmpinarea cerinÅ£elor clienÅ£ilor ÅŸi de a armoniza scopurile comune.

Între noile produse şi servicii disponibile clienilor şi cuprinse în Programul de Dezvoltare Integrare sunt centrele imobiliare Retail, relansarea designului întregului portofoliu de carduri (toate cardurile emise începând cu 3 septembrie vor avea noul design), un nou portal web, pachete de produse şi servicii asociate contului curent şi un nou centru de contact BCR prin intermediul căruia clienţii vor avea posibilitatea să efectueze multiple operaţiuni şi să beneficieze de asistenţă specializată permanentă.

Profitul net consolidat după impozitare şi plata intereselor minoritare a crescut cu 21,4 la sută, la valoarea de 464,6 milioane lei (139,5 milioane euro), atingând cel mai ridicat nivel din istoria Grupului BCR.

Rentabilitatea capitalului propriu a crescut la 21,2 la sută de la 18,8 la sută.

Datorită creşterii venitului operaţional, raportul cost/venituri s-a îmbunătăţit la 54 la sută, de la 55,7 la sută.

Activele totale au crescut cu 5,8 la sută, de la 47.435,8 milioane lei (14.034,2 milioane euro) la 31 decembrie 2006 la 50.165,1 milioane lei (16.027,2 milioane euro) la sfârşitul semestrului I 2007. Aceasta a inclus o creştere de 14,3 la sută a împrumuturilor şi avansurilor către clienţi (înainte de provizionare) şi respectiv de 2,1 la sută a sumelor datorate clienţilor.

BCR, membră a Grupului Erste Bank, este o bancă universală care gestionează active de peste 14,6 miliarde euro.

Adauga un comentariu

*