Fundaţia EOS – cu susţinerea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, a Consorţiului Alianţa Digitală pentru România, a Microsoft şi a Intel România – lansează în perioada 26 – 30 martie 2012 Campania Hai pe net! Anul acesta, campania îşi propune să aducă online peste 10.000 de utilizatori noi, oameni care, fie nu au folosit niciodată internetul, fie învaţă să folosească e-servicii noi, precum: cumpărături sau plăţi online, cursuri de formare profesională online, participare în comunităţi sociale virtuale, etc. Pentru înregistrare se poate accesa link- ul: http://tceurope.wufoo.eu/forms/formular-de-inregistrare-hai-pe-net-2012/. Pentru mai multe detalii cu privire la derularea campaniei şi pentru a descărca materialele necesare organizării acestui eveniment, se poate accesa site-ul: www.eos.ro . În acest an temele campaniei Hai pe net!, vor face referire la Îmbătrânirea activă. În ediţia trecută, care a avut loc în săptămâna 28 februarie – 5 martie 2011, în ţara noastră, cu sprijinul a peste 500 de telecentre, printre care unul a fost deschis la C.C.D. Bacău, a fost atras în campanie un număr de 16.961 de participanţi, situaţie care a calificat România pe un onorabil loc 3, în cadrul campaniei la nivel european. Click-ul de start al campaniei a fost dat deja, la Bruxelles, de comisarul european Neelie Kroes, vicepreşedinte al Comisiei Europene. Telecentre-Europe derulează în perioada 26 – 30 martie 2012, cea de a treia ediţie a campaniei Get Online Week, iniţiativă prin care îşi propune să aducă online 100. 000 de europeni, din cei peste 100.000.000 care sunt excluşi digital în acest moment. Aşadar campania vine în sprijinul celor care nu au acces la noile tehnologii. De asemenea, se doreşte totodată şi implicarea celor care au început deja să utilizeze aceste tehnologii. Ei sunt rugaţi să aducă la telecentru o persoană care nu a utilizat niciodată calculatorul, nu a fost niciodată online şi care de altfel fac parte din nefericita categorie a excluşilor digitali.“Fiind un proiect care se desfăşoară simultan în mai multe ţări din Europa, intenţionăm să încurajăm navigatorii români, care doresc să susţină mesajul „Hai pe net!”, să acceseze link-ul http://tceurope.wufoo.eu/forms/formular-de-inregistrare-hai-pe-net-2012/ , dovedind astfel că au fost online în săptămâna 26 – 30 martie 2012, în cadrul campaniei „Hai pe net!”. Toate hit-urile (înscrierile) vor fi contorizate de o aplicaţie specială, în timp real. Acest lucru va fi întreprins în mod simultan de către toate celelalte ţări participante, iar noi ne dorim să fim printre primii în Europa“, ne-a informat Gabriela Bârna, director al Fundaţiei EOS România. În toate e-centrele, bibliotecile şi şcolile implicate în organizarea evenimentului Hai pe net!, se urmăreşte atragerea a cât mai multor persoane care se vor afla, poate, pentru prima dată în spaţiul virtual. E-centrele sunt puncte de acces gratuit la tehnologia informaţiei, înfiinţate în cadrul programului de responsabilizare socială Unlimited Potential al companiei Microsoft, cu sprijinul administraţiei şi al unor organizaţii neguvernamentale locale. În cadrul acestora se desfăşoară atât programe de formare orientate spre dezvoltarea abilităţilor IT, cât şi cursuri cerute de membri ai comunităţii, precum cele de limbi străine, afaceri pe internet, dezvoltare rurală etc. Concret, cele peste 2.000 de persoane, care vor fi pentru prima dată „online” în România şi cele peste 10.000 ce utilizează internet-ul în oricare din locaţiile de tip telecentru de pretutindeni din ţară, vor avea astfel oportunitatea de a-şi căuta un loc de muncă mai bun, de a contacta rude, sau prieteni aflaţi departe, vor afla cum pot economisi timp şi bani, putând afirma, la sfârşitul zilei, că au fost conectaţi cu lumea-ntreagă. Sintagma „incluziune digitală”, sau „e-incluziune” este un termen utilizat pentru a cuprinde totalitatea activităţilor desfăşurate pentru realizarea unei societăţi informaţionale incluzive, un alt concept ce promovează ideea că societatea informaţională aduce beneficii întregii comunităţi, inclusiv persoanelor dezavantajate, a celor cu dizabilităţi, sau a celor în vârstă. Nu întâmplător, în acest an, campania este focalizată asupra problemelor de comunicare a persoanelor de vârsta a treia. „La e-centrul Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău ne propunem ca în perioada 26 – 30 martie 2012 să prezentăm acest proiect persoanelor din categoria celor excluse digital, ne-a declarat prof. Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacău. Estimăm o prezenţă de aproximativ 100 de persoane, în special cadre didactice pensionare, astfel că instituţia noastră va intra pentru a doua oară consecutiv în această reţea virtuală europeană.”