Laude la sfidatorul monopol E-ON

Invitati de Liga pentru protectia proprietarilor si Asociatiilor de proprietari Bacau la o discutie cu reprezentantii E – ON Gaz, jurnalistilor nu li permis accesul la dezbateri. Peste cateva zile, simtindu-se, probabil, cu musca pe caciula, E – ON Moldova a organizat o conferinta de presa.

E – ON Moldova pare a se fi pastrat caracteristicile monopoliste, de stat in stat. Despre felul in care abonatii acestei firme, fie la consumul de energie electrica, fie la cel de gaze, sunt tratati de angajati s-a relatat pe larg in presa locala. La inceputul acestei saptamani, Liga pentru protectia proprietarilor si Asociatiilor de proprietari Bacau a solicitat o audienta conducerii E – ON Moldova, protestand fata de relatia contractuala existenta intre Asociatiile de proprietari si furnizorii de utilitati, E – ON Electrica si E – ON Gaz care, in viziunea Ligii, incepuse sa se deterioreze din cauza deselor sincope aparute in prestarea serviciilor din partea furnizorilor. A fost invitata si mass-media locale, insa reprezentantii E – ON n-au fost de acord cu prezenta jurnalistilor la discutii, acestia fiind indrumati catre purtatorul de cuvant, Zaiet, aflat, undeva la Tg. Mures! Dar am ajuns la vorba din celebrul desen animat, „Nu pagadi Zaiet, pagadi! „.

Clauze abuzive in contract

Liga pentru protectia proprietarilor si Asociatiilor de Proprietari Bacau „nu mai poate tolera comportamentul inadecvat profesat de furnizorii de servicii care eludeaza cu buna stiinta desfasurarea corecta a contractului comercial incheiat intre furnizori si utilizatori. Precizam faptul ca acest contract ar trebui discutat cel mult la doi ani. Furnizorul s-a multumit ca pana acum sa se foloseasca de acele contracte cadru pe care le pun la dispozitie autoritatile in speta, acestea uitand, cu buna stiinta, efectul Legii 193 – Clauze abuzive de contract, lege pe care ar trebui s-o studieze cu atentie si administratorii Asociatiilore de proprietari. Daca pentru furnizorii de utilitati, escaladarea preturilor nu inseamna decat o aliniere la alte standarde de pret, nu acelasi lucfru se poate spune despre utilizatorii greu incercati de aceasta perioada de tranzitie. {tim cu totii ca scumpirea unor resurse naturale conventionale atrage dupa sine si scumpirea utilitatilor. Sa luam o utilitate care are in componenta sa mai multe furnizari, este vorba despre agentul termic pentru caldura si prepararea apei calde menajere, si e de-ajuns sa ne imaginam cat va costa giga – caloria in aceasta iarna. Sa mai notam si faptul ca schimbarea contorilor la scara si la particulari, citirile pe contori se fac fara a se tine cont de contractele incheiate, adica si cu participarea utilizatorului obligatorie la citirea sau schimbarea acestora. Daca furnizorul justifica aceasta prin lipsa personalului, e problema lui, pentru ca ignora Legea 193. Suntem revoltati ca s-a trecut la aplicarea unui management care oblioga utilizatorul sa plateasca consumul la doua luni, fara sa fi fost consultata si partea contractanta. Acest lucru ne face sa credem ca furnizorul isi ia o marja de precautie in eventualitatea modificarii valorii monedei euro, metoda care dezavantajeaza utilizatorul fortat sa plateasca o data la doua luni. Sa mai adaugam si greselile aparute in emiterea facturilor de plata, lucru care te face sa ajungi la ghiseu, dupa cozi infernale, si sa ceri lamuriri”, spune Dogaru, presedintele Ligii.

Cereri indreptatite

Liga solicita rediscutarea neconditionata a contractului incheiat intre Asociatii si furnizori, plata facturilor sa se faca lunar, utilizatorul sa participe la citirea contorului sau la schimbarea acestuia, trimiterea neconditionata catre Asociatiile de proprietari, intre 5 si 8 ale fiecarei luni, a facturilor de plata cu precizarea ca intarzierea acestora duce la intarzierea de calcul catre proprietari, fortandu-se implict depasirea termenului de plata catre furnizori, ceea ce provoaca intrarea in termene de aplicare a penalitatilor.

Aceeasi Marie, cu alta palarie!

Conducerea E – ON Moldova, partea de electricitate, a decis sa se intalneasca, totusi, cu reprezentantii mass – media pentru a discuta pe seama relatiilor cu clientii sai si de a incerca sa mai dreaga busuiocul. A reusit sau nu, depinde din ce unghi privesti lucrurile. Au fost in fata ziaristilor directorul general al E – ON Electrica, compartimentul furnizare, Cristian Secosan, directorul compartimentului Distributie, Octavian Iosipescu, Sorin Munteanu, cel care asigura relatia cu mass-media, si Georgeta Dinu, director comunicare E – ON. Ca de fiecare data, s-a incercat sa se puna batista pe tambal, fiind prezentate maretele realizari ale E – ON in relatiile cu clientii. Relatii care, spre surprinderea mai marilor E – ON s-au dovedit a fi foarte tensionate, daca avem in vedere interpelarile ziarstilor. Desi ni s-a spus ca se tine cont de articolele aparute in presa, parerea generala a reprezentantilor mass- media a fost ca de-abia cu aceasta ocazie s-a aflat si despre ceea ce s-e intampla cu Parcul HIT, cum e cu despagubirile abonatilor de la Tamasi (carora li s-au ars aparatele electrocasnice din cauza unui soc de curent) sau cum e cu campania de schimbare a contorilor. „Cei care sunt vinovati vor fi dati afara!”, ameninta Cristian Secosan. Rezolva acest lucru problema? Nu, pentru ca si d-l director s-a convins cat de repede raspund cei de la 929!

Servicii bune? Poate! Birocratie? Sigur!

„Avem serviciile cele mai bune din tara”, a tinut sa precizeze, cu oarecare doza de sentimentalism, dir. gen. Cristian Secosan. Nu presa ii contrazice parerea, ci abonatii care ne telefoneaza si se plang de felul in care furnizeaza curentul elerctric E – ON si mai ales cum il incaseaza! Un lucru este cert, desi se straduieste, lucru vizibil de altfel, sa raspunda solicitarilor abonatilor, si la E – ON Electrica birocratia mai este la putere, mai sunt angajati care raspund obraznic, sau care amana „sine die” rezolvarea deranjamentelor. Dar acest lucru conteaza mai putin, importan e salariul angajatilor E -ON care nu este deloc de neglijat, in comparatie cu al clientilor sai, pe caree, cu atata nonsalanta, ii…neglijeaza!
Nicolae TURCU

Adauga un comentariu

*