In perioda 23 – 24 iunie are loc a doua editie a programului de educatie financiara si antreprenoriat, Tabara Urbana – Juniori in afaceri Bacau, pentru copiii cu vârsta între 11 – 15 ani.
Timp de doua zile copii vor fi antrenati in jocuri distractive de cunoaştere şi de negociere, activitati cu noţiuni financiare prin exerciţii practice şi situaţii reale. Il vor cunoaste pe Ovidiu Budeanu, antreprenor local, dezvoltarea in echipa a unui produs propriu, cu un buget surpriza, si vanzarea acestuia in cadrul unui Targ cu vanzare – concurs in Arena Mall timp de 90 de minute. Profitul obtinut in urma vanzarii este impartit după cum urmeaza: 80% din profitul fiecarei echipe este impartit in mod egal tuturor membrilor echipei; 20% din profitul fiecarei echipe este donat catre un ONG local.
Programul activitatilor:
Vineri – 23 iunie
10.00 – 11:15 – Jocuri de cunoastere si de creativitate
11:15 – 11:30 – Pauza
11:30 – 13:00 – Activitate creativa despre Produse, Promovare, Vanzare
13.00 – 14:00 – Pauza de masa
14:00 – 15:00 – Invitat special – D-l Ovidiu Budeanu – om de afaceri local
15:00 – 16:00 – Pregatire echipe pentru targul de vanzare
Sambata – 24 iunie
10.00 – 11.00 – pregatiri de targ activitate (in sala de conferinte “Arcadia” – Mall)
11:00 – 13:00 – Targ concurs de vanzare de produse
13:00 – 14:00 – Pauza de masa
14:00 – 15:00 – Premiere, incheiere program
Programul Tabăra Urbană – Juniori în afaceri Bacău, creat de BOKO, este dezvoltat în oraşul Bacău de Lidia Sabău, cadru didactic şi Director de Dezvoltare BOKO. Primul program de educatie financiara si antreprenoriat pentru copiii cu varsta intre 11 – 15 ani a avut loc in Bacau in perioada 1 – 2 iunie. Timp de 2 zile, 13 copii de la diverse scoli din oras, s-au cunoscut prin diferite jocuri creative si interactive, a avut loc un interviu cu omul de afaceri Ovidiu Budeanu, proprietar Arena Mall, un moment de neuitat prin caldura, franchetea si obiectivitatea cu care a raspuns intrebarilor copiilor despre lumea afacerilor.In a doua zi, copiii au fost impartiti in grupe de 3-4 membri, fiecare echipa a primit cate un plic in care se aflau instructiunile jocului si 50 de lei – bani reali. Timp de 90 de minute, fiecare echipa a avut de facut cumparaturi si de creat un produs pe care urma sa il vanda.In urmatoarele alte 90 de minute, copiii si-au comercializat produsele in holul de la parterul Arena Mall, urmarind sa obtina incasari cat mai mari, respectiv, un profit ridicat. Copiii au comercializat limonada, prajituri, sucuri, pachete surpriza, chipsuri. Echipei cu cel mai mare profit, ca premiu, i s-a dublat profitul obtinut. 80% din profit a fost impartit intre membrii fiecarei echipe, iar 20% s-au donat catre Fundatia de Sprijin Comunitar (50 lei). Locul I – Limonada: Venit 108 lei – Profit 68 lei; Locul II – Dulciuri si suc: Venit 110 lei – Profit 61 lei; Locul III – Pachetele cu dulciuri: Venit 101 – Profit 51 lei; Locul IV – Chipsuri, bomboane & suc: Venit 51 lei – Profit 1 leu. “La activitatea “Juniori in afaceri” am invatat lucruri noi. Am facut multe lucruri distractive si interesante. M-a incantat vizita domnului Budeanu. Mi-a placut jocul prin care am facut poncho-uri personalizate. Jocul prin care ne-am cunoscut mi s-a parut atractiv. Distractiv mi s-a parut si jocul de creativitate” (Tudor, 12 ani). “Mi-a placut sa aflu despre bani: cum trebuie economisiti, pe ce sa ii cheltuim si cum sa ii producem. Am invatat ca daca ai o dorinta si tii cu adevarat la ea, trebuie sa o pui in aplicare, iar ea se poate indeplini. Am invatat cum sa fac profit, ce sa cumpar si la ce pret sa il vand. Daca se va mai face programul, sigur voi mai veni” . “Aceste două zile au fost cele mai frumoase şi aş vrea să se mai repete. M-am distrat foarte bine şi a fost o experienţă de neuitat. Nu pot spune că mi-a plăcut un joc mai mult decât celelalte, toate au fost foarte frumoase. Prima zi a fost foarte amuzantă iar a doua zi a fost mai obositoare decât mă asteptam“.
BOKO este o companie de evenimente şi programe educative pentru copii şi familie, cu activitate în Bucureşti, fondată de Claudia Suhov (Co – fondator şi Director Creativ la NextSteve Trainings – traininguri (cursuri) de dezvoltare personală pentru copii, premiată “Compania Anului 2012” de Junior Achievement România şi BCR).Tabara Urbană (Urban Camp) este un program educativ – distractiv, ce antreneaza copii si tineri cu varste între 8 – 16 ani, intr-o activitate dinamica din punct de vedere intelectual si practic, pe o perioada ce poate fi cuprinsa intre 2 si 14 zile, in orasul de domiciliu. Activitatile si exercitiile din aceste programe au ca scop dezvoltarea abilitatilor personale si a unui caracter proactiv prin contactul si implicarea in comunitatea in care traiesc. Obiectivele programului Tabara Urbana:cultiva simtul practic, spiritul creativ si de observatie prin “learning by doing”; dezvolta increderea in sine, abilitatile de comunicare si munca in echipa; dezvolta un comportament pozitiv si proactiv. Proiectul „Juniori in afaceri” urmareste dezvoltarea unei generatii de copii si tineri fericiti, creativi si intreprinzatori! Parteneri: Consiliul Judeţean Bacău, Complexul Muzeal “Iulian Antonescu”, Inspectoratul Şcolar al Judeţului Bacău, Arena Mall, Restaurant Sphinx & Arkadia, Restaurant La Michele, Freedom Insurance Broker, Editura Rovimed Publishers, Vestiment Evolutiv, – Floarea de Colţ, SOS Satele Copiilor Romania,Complexul Muzeal de Stiintele Naturii “Ion Borcea” Bacau, BRD Groupe Societe Generale, Radio Romania Junior, TNT Club Sport, Mat Media, Fundatia de Sprijin Comunitar, Radio Iaşi, Radio România Actualităţi.