Un experiment bizar si frumos de teatru si dans contemporan a avut loc la Centrul de Cultura si Arta „George Apostu”. Ineditul spectacolul a reprezentat totodata inchiderea celei de-a doua sesiuni a programului de rezidenta artistica ArtistNe(s)t, dans contemporan.
Ce presupune un programul de rezidenta artistica
Gazda showului, Geo Popa, directorul Centrului International de Cultura si Arte „George Apostu”, a explicat publicului ce e cu acest program de rezidenta aristica: a fost initiat de patru centre culturale de la noi din tara, cu sustinerea Ministerului Culturii si Cultelor din Romania si cu aportul Programului Elvetian in Romania Pro Helvetia/SDC. Prin ArtisNe(s)t, Centrul „George Apostu” ofera anual patru rezidente cu durata de o luna fiecare pentru coregrafi romani si straini din domeniul dansului contemporan.
Rezidentii beneficiaza de cazare, spatiu de lucru si alocatii pentru productie si transport. Prima bursa a fost acordata in luna iunie artistilor Maya Lipsker din Germania si Andreea Capitanescu din Bucuresti. Saptamana aceasta, bacauanii au avut prilejul sa ii cunoasca pe ceilalti doi beneficiari de bursa, coregrafa Salome Schneebeli din Elvetia si Florin Fieroiu, coregraf, dansator si profesor de dans din Romania.
Biografii artistice notabile
Salome Schneebeli din Elvetia este o dansatoare si coregrafa care si-a facut studiile la Amsterdam si New York. A realizat coregrafia pentru diferite spectacole de teatru de factura internationale. Florin Fieroiu, impreuna cu Cosmin Manolescu, a infiintat Grupul „Marginalii”, prima companie independanta in domeniul dansului contemporan. Dupa 1990, artistul roman a obtinut peste 10 burse si stagii peste tot in Europa si a realizat peste 13 spectacole si 10 festivaluri si turnee.
Artistii din public
Care au fost impresiile publicul despre acest spectacol plin de muzica, miscare libera, ganduri de jurnal lumini sau de scheme de balet intr-o deplina liniste, s-a putut afla dupa reprezentatia celor doi artisti. Asta pentru ca s-a legat firesc un dialog interactiv intre artisti, coregrafi si spectatorii din sala. Ai fi zis ca si acest dialog este un alt fel de improvizatie artistica in continuarea spectacolului. Prin foarte probabila construire a unei sali de spectacol (in primul rand pentru dans, dar nu numai), Centrul „George Apostu” isi va spori forta si va oferi bacauanilor inca alte prilejuri de rasfat cultural.
Aida PULPAN