Angajatii de frunte ai primariilor devin jurnalisti

A devenit o moda ca primariile sa-si faca ziare proprii, iar primarii, viceprimarii si alti angajati de frunte sa devina redactori sefi, redactori sefi-adjuncti sau sefi de departamente in cadrul publicatiilor platite din banii comunitatii locale.

La Onesti, desi exista deja un ziar al Primariei, executivul local a hotarat sa mai infiinteze inca o publicatie. Pe langa “Curierul Primariei municipiului Onesti”, care apare de ani de zile, se va mai infiinta si “Monitorul Oficial al municipiului Onesti”.

Cele doua publicatii vor aparea impreuna, lunar, si vor toca de doua ori mai multi bani din bugetul orasului. Decizia de a infiinta o a doua publicatie s-a bazat pe OG 75/2003, insa aceasta prevede ca “se pot infiinta” compartimente redactionale pentru editarea monitoarelor proprii, dar actul normativ nu obliga primariile sa faca acest lucru.

Argumentul invocat de executivul local din Onesti este necesitatea de a aduce la cunostinta cetatenilor actele emise sau adoptate de municipalitate. Insa onestenii resping acest argument, pe motiv ca respectivele acte normative se publica deja in vechiul ziar, “Curierul Primariei”, pe care oricum nu-l citeste nimeni. Multi il primesc gratuit pe la piata, pe la tarabe, unde le e inmanat odata cu cartofii cumparati, dar il folosesc mai mult ca hartie de impachetat, fara sa-l mai citeasca.

Oamenii spun ca nu prea au ce sa citeasca in asemenea ziare, pentru ca textele actelor normative publicate sunt seci, lipsite de relevanta. Doar dezbaterea publica le poate elucida continutul unei hotarari de consiliu local, de exemplu, iar acest lucru se poate face doar in presa locala, in adevaratele ziare, existente deja pe piata.

Din pacate, primariile evita sa mediatizeze astfel de hotarari in ziarele locale, contra cost, preferand sa cheltuie si mai multi bani cu editarea publicatiilor proprii. Onestenii mai cred ca adevaratul motiv pentru editarea ziarelor primariilor il reprezinta posibilitatea de a castiga un ban in plus pentru angajatii care ocupa functii in cadrul publicatiilor, dar si pentru tipografiile apartinand unor oameni de afaceri care au relatii privilegiate cu un primar sau cu o primarie.

Gheorghe LEU

Comentarii

  1. D-le Leu
    Ziarul onestenilor este sponsorizat de toti comerciantii care la scoaterea autorizatiei pentru fiecare punct de lucru unde desfasoara comert si prestari au participat cu 34 lei la editarea ziarului de care au nevoie si il primesc in majoritatea.Exemplarele care se distribuie la piata sunt pentru marea masa de pensionari ai urbei,oameni dornici de presa fara bani,deoarece lunar se scot exemplare sponsorizate de anumiti binevoitori in frunte cu doamna Maria Dohotaru,patroana tipografiei. Cinste lor! celor care mai fac bine in orasul asta „MORT” economic.Celor care stau la „PINDA’ le doresc ca peste 40-50 ani sa mai poata gasi un astfel de articol si sa se laude cu el la nepotei. Iarta’i Doamne./.

  2. doamne „Iartai” – dar tare s-au mai adunat.
    Ar fi interesant de stiut cum se face ca numai firma respectivei familii castiga TOATE LUCRARILE din Onesti?

  3. Ar fi interesant sa se publice valoarea contractelor Primariei cu Magic Print si DMC AG si comparativ procentul pe care aceste firme il au din totalul lucrarilor de profil.Dar transparenta Primariei de Onesti lasa foarte mult de dorit.Primaria are un site doar cu informatii sumare,fara declaratii de avere si fara referiri la licitatii.Poate cu aparitia Monitorului vom afla si noi cate ceva din ceea ce ne intereseaza cu adevarat.

  4. M. Sabian a zis:

    V-ati intrebat de ce sare la gat presa locala imediat ce apare un ziar patronat de primaria unei urbe? Pentru ca nu se mai platesc bani pentru publicitate si pentru anunturi presei locale, ci totul apare in acest oficios al primariei. Calculati sa vedeti ce diferentza ramane la bugetul local cu o asa masura!!!
    In mod normal raman aproape 1 miliard, poate si mai mult.

Adauga un comentariu

*