„Se vorbeºte, încã, destul de mult despre Ion Sava. Este des citat, rar citit ºi nedrept de rar, jucat. Deºi, am auzit cã la Bucureºti existã o Fundaþie Ion Sava. ªi, postum, au mai existat, pe ici, pe colo, vreo cinci-ºase montãri cu textele sale – niciuna mediatizatã cum merita (exceptând, poate, un tele-play cu Lada). Cu toate acestea, Sava a fost creatorul ºcolii moderne de regie; de scenografie; de actorie. A revoluþionat scenariul pentru teatru. A creat caricatura cu conotaþii groteºti. A lãsat admirabile cronici de artã. A tradus piese importante; a reabilitat masca”… Cuvintele apartin regizorului Bogdan Ulmu, cel care a realizat premiera absoluta a textului „Vreau sa numar stelele”, de Ion Sava. Libretul „stelar”, dupa cum marturiseste regizorul, il obsedeaza, ca dovadã cã l-a montat de trei ori, din anul 2000, încoace. Ultima variantã este cea bãcãuanã, la care Bogdan Ulmu þine foarte mult, „din mai multe motive”… „Lucrez de peste 25 de ani cu trupa animaþiei bãcãuane. Mi-e familiarã &…chiar familialã. Împreunã, readucem pe scenã limbajul non-verbal ºi mãºtile inconfundabile ale marelui artist Ion Sava care, ca ºi poetul libretului sãu, n-a fost lãsat sã numere stelele, de cãtre cei care, privind în sus, vedeau numai plafonul….” Un motiv in plus este recunoasterea binemeritata a acestei „obsesii” creatoare. Recent, spectacolul „Vreau sa numar stelele” a fost desemnat drept câstigatorul „Premiului pentru valorificarea dramaturgiei lui Ion Sava”, in cadrul spectaculosului Festival International de Neoavangarda, editia a II-a, desfasurat la Iasi, intre 4-8 iunie. Mentionam ca din distributie au facut parte Laurentiu Budau, Liliana Isbânda, Sorina Moian, Eugen Ionescu, Marian Puiu-Gheorghiu, Marlene Duduman-Ulmu, Andreea Sandu, Mihaela Murafa, Mihaela Popa. De schiderea Festivalului International de Neoavangarda, Iasi 2008, editia a-II-a, a fost facuta de trupa Teatrului de Animatie din Bacau, cu „Vreau sa numar stelele”, la invitatia Asociatiei Culturale FEED-BACK, organizatoarea evenimentului. A fost o experienta plina de originalitate artistica si creatoare pentru artist, acest gen de festival a avut conotatii nonconventionale. In urma acestui experiment neoavangardist, papusarii bacauani s-au intors triumfatori fiind câstigatorii unei noi bucurii artistice de suflet”, a precizat Andreea Sandu-Dominte, director adjunct al institutiei bacauane. Alaturi de numerosii participanti (au fost prezenti artisti, scriitori si cercetatori din Siria, Bulgaria, Rusia, Germania, Elvetia, Croatia, Ungaria, Irak si România), artistii bacauani au obligat publicul sa paraseasca conventia si tiparele manifestarilor traditionale, dând energie unui festival care „si-a propus sa tulbure codurile clasicizate, dinamitând locurile comune, sa dezvolte spiritul creativ al tinerilor artisti si experimentul teatral”. Festivalul a cuprins sectiunile: literatura, arta plastica si spectacol teatral. Programul a inserat si colocvii pe teme precum „Avangarda de dupa avangarda”, „Tendinte neoavangardiste in literatura si arte, azi”, „Avangarda si neoavangarda, azi”, happening-uri, lansari de manifeste, spectacole de teatru experimental, lansari de carti, reviste, recitaluri de poezie, expozitie de arta plastica, expozitie de carti si albume, afise si materiale avangardiste.
Stefan OLTEANU