Catharsis, o provocare pentru autori si pentru cititori

Am scris in numarul de joi al ziarului nostru despre lansarea, la Palatul Copiilor din Bacau, a unei reviste originale, „Catharsis”, conceputa de realizatorii ei ca o „revista de creatie si receptare”. De altfel, e suficient sa parcurgi, oricât de rapid, sumarul, pentru a descoperi cele trei fragmente distincte ale noii publicatii concepute si realizate de un colectiv de cadre didactice de la Scoala „Alexandru Ioan Cuza”, coordonate de redactorul sef al revistei, profesoara Claudia Merticaru, inspector scolar. Primul segment – si cel mai generos ca spatiu tipografic, se intituleaza Receptare si este rezultatul colaborarii unui larg colectiv de cadre didactice, profesori, institutori, invatatori si bibliotecara Scolii „Al.I.Cuza”, Rodica Filip. O simpla enumerare de titluri este relevanta, consideram noi, in ceea ce priveste diversitatea subiectelor abordate si cota de interes a acestora: Despre prostia cu diploma, Inceputurile umorului românesc, Pledoarie pentru introducerea eseului la clasele II-IV, Parteneriatul educativ in viata scolii, Abordarea legendei din perspectiva teoriei inteligentelor, Despre carte si importanta lecturii, Investirea imaginativa, Personajul si dubla iluzie referentiala, Globalization: myth or reality?, Phonetique francais … Daruit de autori cu aproape acelasi spatiu este si capitolul II, Creatie, cuprinzând atât rezultatele concursului de creatie Catharsis, cât si creatiile premiate in Etapa I si Etapa a II-a. De remarcat, aici, varietatea sectiunilor (Poezie, Proza, Eseu, Teatru) si numarul foarte mare al elevilor participanti, reprezentând numeroase unitati scolare din Bacau, Moinesti, Comanesti, Darmanesti, dar si din judetele Botosani, Iasi, Suceava, Timis, Prahova. In fine, cel de-al III-lea (si ultimul) segment al revistei este, de fapt, o incitanta invitatie de participare la cea de-a doua editie a Concursului de creatie „Catharsis” si la Concursul rezolvitorilor, „Perseverentii”. Invitatia este insotita, insa (un alt punct forte al revistei), nu numai de indicatii privitoare la participarea la cele doua concursuri ale viitoarei editii, ci si probele propuse de profesoarele de limba si literatura româna (Claudia Merticaru, Cecilia Stoian – ambele, inspectori scolari – si Carmen Popa) si de profesoara de limba si literatura engleza, Aurora Sofronia. Sa recunoastem ca, pentru acest prim numar al revistei, nu-i deloc putin. Asteptam cu interes cel de-al doilea numar. (St.O.)

Adauga un comentariu

*