Concesionarea Aeroportului Bacau va avea loc in data de 26 iunie. Termenul initial a fost de 12 iunie, dar a fost modificat datorita solicitarilor venite din partea unor firme care au vrut sa aiba mai mult timp pentru consultatea caietului de sarcini. „Licitatia pentru concesionarea Aeroportului Bacau va avea loc in data de 26 iunie, urmare a solicitarilor venite din partea a trei firme. Caietele de sarcini au avut o valoare modica de o mie de lei. Din cei sase cumparatori ai caietului de sarcini, sper ca macar trei sa oferteze pentru Aeroport”, ne-a precizat Dragos Benea, presedintele Consiliului Judetean Bacau, initiatorul proiectului privind darea spre concesiune a Aeroportului International „George Enescu” din Bacau. Consilierii judeteni au luat act de raportul realizat de consortiul Deloitte -Iptana-Bostina in care au fost prezentate punctele slabe si punctele slabe ale Aeroportului din Bacau. Aceeasi firma de consultanta a f’acut estimari asupra dezvoltarii traficului aerian de la Bacau si a oportunitatii modernizarii Aeroportului. Conform studiului, traficul de calatori a crescut de la 15.000 de persoane în 2003 la peste 120.000 de pasageri în 2007. Caile de rulare nu sunt suficiente. Bacaul are cea mai lunga pist de decolare /aterizare din zona Moldovei, peste 2.400 de metri, care creaza dificultati datorita gradului inaintat de erodare. In studiul celor de la Deloitte se mai precizeaza ca în 2015 numarul pasagerilor ar putea ajunge la 500.000, pentru 2020 se prevede un trafic de mai bine de 800.000 de calatori. Cel care va câstiga licitatia din 26 iunie va trebui sa investeasca 44,3 milioane de euro. Sunt necesari 9,1 milioane de euro pentru terminalul de pasageri, 18 milioane de euro pentru modernizarea pistei principale existente si construirea celei de a doua cai de rulare si 2,6 milioane de euro pentru extinderea platformei de plecari. Modernizarea trebuie sa fie gata pâna in luna iunie 2011.
Mircea MERTICARIU