Unul dintre punctele esentiale ale programului electoral prezentat de primarul Emil Lemnaru, protectia sociala, a inceput sa fie materializat la doar câteva zile dupa ce seful executivului local a câstigat un nou mandat, odata cu initierea unor noi masuri privind combaterea saraciei, protectia copilului, familiei, persoanelor singure, vârstnice sau cu handicap, precum si a oricaror persoane aflate in nevoie. Masurile au fost incluse intr-un proiect initiat de primarul Emil Lemnaru, privind extinderea serviciilor furnizate de Directia de Asistenta Sociala, din cadrul Primariei Onesti. Proiectul a fost aprobat la ultima sedinta a Consiliului Local Onesti si prevede infiintarea unor noi birouri si compartimente, in cadrul directiei, cum ar fi cele destinate combaterii violentei in familie si ingrijirii la domiciliu. Pentru ca astfel de structuri sa poata functiona, a fost suplimentat si numarul de angajati, de la 18, la 53, iar noile compartimente si servicii vor fi acreditate de organismele nationale abilitate. “Dupa infiintarea si acreditarea noilor compartimente, se vor putea accesa si fonduri europene, nerambursabile”, a subliniat primarul Emil Lemnaru.
Sarcini noi, pe linie de protectie sociala
Pâna acum, Directia de Asistenta Sociala a functionat cu 18 salariati si 161 de asistenti personali, fiind acreditata pentru furnizarea unor servicii sociale, cum ar fi consilierea psihologica, orientarea sociala, informarea in domeniu sau consilierea sociala. “Interesul nostru este de a obtine acreditarea in cât mai multe domenii, in asa fel incât activitatea pe care o desfasuram sa fie conform legii, care prevede noi sarcini, cum ar fi cele pe linia ingrijirii la domiciliu, combaterii violentei in familie si rezolvarii problemelor ridicate de rromi, impunându-se, astfel, infiintarea de noi compartimente, care sa raspunda acestor probleme”, a precizat sociologul Rodica Taranu, directorul Directiei de Asistenta Sociala. Ea a mai adaugat: „De la o perioada la alta, problematica de care se ocupa Directia de Asistenta Sociala este tot mai complexa si diversa. Pâna la aceasta data, am beneficiat, din partea Primariei Onesti, de servicii informatizate si pe linie de legislatie, prin personalul existent aici, dar, ca unitate cu personalitate juridica, avem obligatia de a avea personal propriu in aceste activitati”.
Cheltuieli repartizate in mod judicios
Necesitatea cresterii numarului de salariati pentru activitati de protectie sociala a aparut si ca urmare a infiintarii, pâna la sfrsitul anului, a doua obiective foarte importante, un camin pentru batrâni si un centru social, care presupun si noi cerinte, inclusiv in privinta fortei de munca. Insa numarul de angajati nu va creste dintr-o data, pentru ca efortul financiar pentru salarizarea personalului sa aiba efecte cât mai mici asupra bugetului local. Noile compartimente din cadrul Directiei de Asistenta Sociala vor fi infiintate si acreditate pe rând, pentru a se putea accesa si fonduri nermabursabile, care sa reduca si cheltuielile de salarizare, dupa cum a sustinut primarul Emil Lemnaru. “Sunt necesare si spatii pentru noile birouri si compartimente; câteva sunt in fostul sediul al Primariei, dar vom incerca sa mai gasim si alte spatii”, a mai spus primarul Emil Lemnaru. Gheorghe LEU
VRAJEALA CURATA.TOTUL ESTE PT A MAI ANGAJA PE CEI LA CARE ARE OBLIGATII.CA SA ACORZI ASISTENTA SOCIALA TREBUIE SA AI BANI,IAR BANII VIN CIND IN ORAS SUNT LOCURI DE MUNCA BINE PLATITE,ORI DESPRE ACEST LUCRU NU SPUNE NIMIC DOMNUL LEMNARU.SE PUNE PROBLEMA SPATIILOR ,CIND ARE 2 PRIMARII[UNA CIT CASA SCINTEII].INTRETINEREA ACESTOR SPATII SI CEI 1500 DE ANGAJATI NECESITA BANI MULTI.DE UNDE DACA IN ORAS NU SUNT LOCURI DE MUNCA!??N-O SA AIBA CU CE MATURA PRIMARIA.