Ziua Fortelor Aeriene, sarbatorita la aerodromul Bacau

avia4.jpg Ieri, pilotii de la Baza 95 Aeriana Bacau erou cpt. Av. „Alexandru Serbanescu” au sarbatorit „Ziua Aviatiei Române si a Fortelor Aeriene”. Incepând cu ora 10.00, sute de bacauani au asistat la un ceremonial militar si religios cu ocazia Zilei Sfântului Mare Prooroc Ilie „Tesviteanu”, ocrotitorul Fortelor Aeriene. A urmat apoi mai multe zboruri demonstrative cu aeromodelele, iar apoi o demonstratie de curaj si barbatie a pilotilor de pe MiG – 21 L, elicoptere IAR – 330, AN -2, IAK – 52, avion ultralight FESTIVAL si salturi cu parasuta. „In ultimii ani, Fortele Aeriene au promovat o serie de reforme curajoase, de substanta, angajându-se constant pe coordonatele calitatii, modernizarii si eficientizarii resurselor si mijloacelor de inzestrare. Un efort constant a vizat si vizeaza crearea si profesionalizarea unui fond calitativ superior de cadre, determinarea acestora sa slujeasca cu devotament si fidelitate categoria de forte armate careia apartin, sa duca mai departe traditiile inaintasilor”, a declarat comandorul Stefan Danila, comandantul Bazei Aeriene. (Olimpia FILIP)

avia1.jpg avia2.jpg avia3.jpg avia5.jpg avia6.jpg

La Clinceni lângă Bucureşti s-au întrecut piloţi foarte buni, inclusiv fiul sigurului cosmonaut român Dumitru Prunariu. Acest eveniment se petrece doar la două săptămâni după ce la Bobocu, lângă Buzău – leagănul aviaţiei româneşti – a fost un alt mare miting aviatic ce a marcat 50 de ani de la mutarea scolii militare de aviaţie pe acest aerodrom. Este o zi cu multă consistenţă nu numai pentru aviatorii militari şi civili ci şi pentru tot românul de pretutindeni. Pentru că ea se sărbătoreşte în cinstea lui Aurel Vlaicu, inginer român constructor de avioane, pilot român care a realizat raiduri aviatice care au încântat tot neamul şi reprezentant de seamă a poporului român care a câştigat mai multe concursuri internaţionale cu un avion de construcţie românească. Este o zi care ne aminteşte de ardeleanul Traian Vuia, primul pilot din lume care în anul 1912, pe câmpul de la Monteson de lângă Paris, s-a desprins de sol cu un avion pilotat cu mijloace proprii la bord. Este ziua care ne aduce în memorie pe românul Henry Coanda – constructorul primului avion cu reacţie din lume, descoperitorul „efectului coandă”care stă la baza evoluţiei în zbor a farfuriilor zburătoare. Alături de Coandă nu putem să nu-l aşezăm pe românul Herman Obert care în lucrarea sa de licenţă ”Zborul spre spaţiile interplanetare”descrie viitoarele rachete balistice intercontinentale. De Ziua Aviaţiei, dorim să spunem Europei că în perioada interbelică România era a cincea putere aviatică a lumii, după Franţa, Anglia, Germania, Statele Unite ale Americii şi înaintea Uniunii Sovietice. Acest loc este dat de marile realizări ale constructorilor de avioane şi ale piloţilor români. Amintim în acest sens raidurile aviatice de răsunet internaţional executate de piloţii români de la Bucureşti la Paris, la Berlin, la Varşovia, la Capetown sau pe cerul îndepărtat al Indiei. De Cupa celor două Americi câştigată de Alexandru Papana în 1935-pilot despre care marele nostru istoric Nicolae Iorga spunea că a făcut propagandă Romăniei mai mult decât toată diplomaţia ţării noastre. Nu-l uităm, de asemenea pe românul Gheorghe Banciulescu –primul pilot din lume care a pilotat cu ambele picioare amputate. România era atunci a cincea putere aviatică a lumii şi pentru faptul că avea uzine de construcţii de avioane. Este cunoscut în acest sens avionul IAR-80, care ocupa locul trei în lume. Spunem locul trei gândindu-ne la performanţele acestui tip de avion, şi la categoria de aviaţie din care făcea parte. Şi astăzi piloţii români la mitingurile internaţionale nu sunt mai prejos de piloţii din alte ţări membre NATO, chiar dacă zboară cu avioane de construcţie rusească pe care unii încearcă să le minimalizeze în privinţa performanţelor .În paranteză, fie spus, Risia este prima putere aviatică a lumii iar dacă nu mai cumpărăm avioane de la ei, o facem pentru că suntem în altă alianţă şi nu pentru că avioanele lor ar fi mai proaste decât cele europene sau americane. Să ne cinstim de Ziua Aviaţiei înaintaşii, dar să-i felicităm şi pe aviatorii de azi care recent ne-au demonstrat la BOBOCU, Bacau sau Cliniceni ca sunt la fel de buni ca si inaintatii lor.
Comandor (r) dr. Vasile FLOREA

Comentarii

  1. Un aviator a zis:

    -Traian Viua a zburat in 1906 nu in 1912 deci cu 6 ani inainte
    Herman Obert este roman de origine germana.este sas din partile Sibiului.

  2. avia usa 4 ever

Adauga un comentariu

*