Situatia a fost recunoscuta de viceprimarul Constantin Draganuta care a declarat ca rezolvarea problemei pasajului subteran de la Gara este de competenta stricta a municipalitatii. Desi a fost folosita “in extenso” ca obiectiv de publicitate electorala in campania pentru locale, ministrul Transporturilor – Ludovic Orban – vizitând de mai multe ori gara bacauana, pasajul subteran ramâne aceeasi problema sensibila de care municipalitatea pare mai neinteresata ca oricând. Acesta nu a fost inclus in niciun program de modernizare.
In urma cu mai mult timp oficialii Primariei Bacau anuntau, cu emfaza, ca Gara Bacau va fi modernizata. Odata cu refacerea acestui important obiectiv, pasajul subteran care uneste municipiul de cartierul CFR urma sa fie prins intr-un plan de reabilitare. Cunoscut ca un loc favorit al vagabonzilor orasului, pasajul subteran de la Gara a ramas la fel de murdar si distrus, in pofida garantiilor preelectorale oferite la acea data de municipalitate. Intre timp, inundatiile de la Saucesti au adus in Bacau mai multi sefi de ministere, printre care si omniprezentul Ludovic Orban. Acesta si-a permis chiar ragazul de a vizita, la invitatia edilului Stavarache, lucrarile de modernizare si reamenajare a garii. Subsolul i-a ramas insa necunoscut, cum necunoscut se pare ca a ramas si noii echipe din conducerea Primariei bacauane.
Grafitti si fecale, o reteta “la locul ei”
Viceprimarul Constantin Draganuta a recunoscut ca pasajul subteran nu se regaseste in niciunul din proiectele investitionale ale Primariei. Mai mult, acesta a declarat ca soarta respectivului obiectiv este o problema stricta a Primariei. “Este logic sa fie al Primariei respectivul pasaj subteran. Gara este modernizata de Ministerul Transporturilor, dar pasajul tine de municipalitate. Dupa cunostinta mea, nu e bagat in niciun program de investitii al Primariei. Nu stiu ce se intâmpla acolo”, a spus Draganuta. Acesta a precizat ca s-a facut o greseala in momentul in care modernizarea garii nu a antrenat si refacerea pasajului subteran. “Trebuia probabil un proiect comun de modernizare, pentru gara si pasaj. Daca se termina si gara si pasajul, se intra in civilizatie. Asa, trebuie sa vedem ce e de facut”, a mai spus Draganuta care a sugerat ca Primaria trebuie sa caute urgent o solutie de avarie. “Trebuie sa facem folosibil pasajul. Sa nu-ti fie teama sa treci noaptea pe acolo”, a conchis viceprimarul.
Patria boschetarilor
Pasajul subteran de la gara ramâne patria boschetarilor si vagabonzilor bacauani. In campania electorala de la locale, locuitorii cartierului CFR au cerut imperativ candidatilor sa gaseasca o formula de rezolvare a problemei, in ipoteza in care vor ajunge primari. Dupa numeroase vizite de curtoazie facute la Bacau de membrii Guvernului liberal, starea pasajului subteran nu a cunoscut nicio ameliorare. Dimpotriva. Lucian BOGDANEL