Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” si-a prezentat raportul de activitate pentru anul scolar 2007- 2008, un bun prilej pentru etalarea punctelor forte care au plasat-o pe locurile 2-3 la nivel national, intr-un clasament al Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului. Si trebuie sa recunoastem ca aceste puncte forte sunt solide si foarte numeroase. In primul rând, adaptându-se obiectivelor strategice ale Inspectoratului Şcolar Judetean in domeniul dezvoltarii resurselor umane, Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” si-a adaptat oferta de programe si activitati în anul scolar 2007-2008, acreditând un numar de patru programe de formare continua: „Învatarea tolerantei prin limba engleza” – 15 credite transferabile, „Tehnici informationale computerizate” – 30 credite transferabile, „Formare si dezvoltare profesionala in mediul defavorizat” – 110 ore, 100 credite transferabile si „Didactica prescolara – inovatie si calitate”, 89 ore, 25 credite transferabile, situaţie care a încurajat cadrele didactice din mediul rural şi urban sa participe la activitatile de formare continua si de perfecţionare. Apoi, serviciile educaţionale oferite au fost şi sunt o prioritate fundamentala pentru C.C.D. Bacau, care, prin politicile promovate şi prin strategiile specifice de aplicare a acestora, asigura cadrul de realizare a calitatii serviciilor educationale. Ar fi suficient sa amintim cele 12 noi centre de documentare si informare infiintate in judet – prin C.C.D. Bacau – in cadrul Proiectului bilateral româno-francez „Educatie in mediul rural defavorizat” si activităţile deosebite realizate prin Centrul American Corner Bacau, coordonat de bibliotecara C.C.D., Oana Jianu, unde au fost organizate peste 20 de întâlniri, seminarii, conferinţe şi expoziţii cu tematici diferite şi atractive, la care au participat invitaţi speciali (speakers) din S.U.A. şi un numeros public bacauan, elevi, studenţi si profesori. La aceeasi inalti parametri calitativi s-a situat si Centrul Regional de Resurse pentru Educatie Civica, coordonat de prof. Lucica Ciuperca. Alte puncte tari au fost
activităţile în domeniul informării, documentarii, consultanţei, stiintifice, metodice si culturale, de care au beneficiat aproximativ 1000 cadre didactice, bogata activitate editoriala si programul dens, generos si ultramodern al Bibliotecii C.C.D. De mentionat ca multe din activităţile instituţiei băcăuane au fost susţinute prin angajarea acesteia în parteneriate interne şi externe.
De asemenea, Casa Corpului Didactic Bacau a câstigat proiectul „Formare şi Dezvoltare Profesionala în Mediul Defavorizat”, din cadrul Programului Phare 2006, „Coeziune Economica si Sociala: Dezvoltarea formarii continue a personalului din invatamântul preuniversitar”, în valoare de 58.500 euro.
La toate aceste realizari notabile se adauga conferintele si seminariile internaţionale desfasurate în cadrul proiectului „Combaterea discriminarii si promovarea respectului reciproc si întelegerii prin cunoasterea tragediilor secolului XX. Holocaustul si Gulagul; Noile educatii în secolul XXI”, finantate de Ambasada S.U.A. si Federatia Comunitatilor Evreiesti din România. Profesorul Gabriel Stan, directorul Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru”, a sintetizat in câteva cuvinte principalele proiecte ale institutiei pe care o conduce, in noul an scolar : „O constatare îmbucuratoare este legata de cresterea semnificativa a numarului de cadre didactice care au avut acces la programele de formare continua derulate de CCD Bacau. De aceea, pentru acest an şcolar ne propunem aplicarea si dezvoltarea programelor de formare continua acreditate, urmarindu-se astfel obiectivele fixate prin planul managerial. Aşadar, oferim în calitate de furnizor opt programe de formare continua acreditate, cu o tematica diversa, ceea ce însumeaza 838 ore şi 230 de credite profesioanle transferabile pentru cadrele didactice. De asemenea, în parteneriat cu alte instituţii furnizoare, mai oferim sase programe de formare continua, ceea ce însumeaza 476 ore şi 130 de credite profesionale transferabile pentru cadrele didactice. O atenţie deosebita o vom acorda proiectului „Formare si Dezvoltare Profesionala în Mediul Defavorizat”, din cadrul Programului Phare 2006, „Coeziune Economica si Sociala: Dezvoltarea formarii continue a personalului din învatamântul preuniversitar”, adjudecat în acest an. Aceste rezultate si proiecţii ne îndreptatesc sa afirmam ca, în rândul instituţiilor de profil din tara, ne vom situa si in anul viitor pe unul din primele trei locuri”. (St.O.)