Amenzi mari pentru băncile care nu lucrează transparent

amenzi1.jpgBăncile nu vor mai avea voie să majoreze comisioanele aferente creditelor şi nici să introducă altele noi pe durata derulării unui contract. Cele de mai sus au fost incluse într-un proiect de lege propus spre adoptare de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Cu toate acestea, noile prevederi nu se vor aplica în cazul contractelor aflate deja în derulare la momentul aprobării proiectului de lege. „ În cazul în care furnizorii de servicii financiare aduc orice modificare la contractele de credit, acestea se vor face prin încheierea unui act adiţional, care va fi transmis clienţilor cu 30 de zile înainte de intrarea lui în vigoare. Dacă nu sunt de acord cu noile clauze, consumatorii vor avea dreptul să rezilieze contractul cu banca, fără plata comisionului de rambursare anticipată”, se arată în cuprinsul noului proiect legislativ. În acelaşi timp, potrivit proiectului de lege, băncile vor fi obligate la transparenţă totală în calcularea dobânzilor de creditare, astfel că, în perioada precontractuală, consumatorul trebuie să afle costul total al creditului şi să primească o simulare de credit şi un exemplar al contractului. În cazul în care aceste prevederi nu vor fi respectate, furnizorii de servicii financiare vor plăti amenzi cuprinse între 5.000 şi 50.000 lei. Una peste alta, propunerea legislativă a ANPC vine ca urmare a unui control, în ultimele luni, la peste 20 de instituţii bancare, dintre care aproape trei sferturi au fost sancţionate. Principalele abateri constatate de inspectorii ANPC au fost comisioanele introduse pe parcursul derulării contractelor, care nu erau menţionate la momentul încheierii acestora, tarifele mari pentru eliberarea unor adeverinţe, modificarea dobânzilor şi a comisioanelor fără notificare, tranzacţii bancare eronate, înregistrarea consumatorilor la biroul de credit pentru datorii pe care aceştia nu le aveau, deficienţe în funcţionarea cardurilor bancare, nerespectarea ofertelor publicitare şi comportamentul grosolan al angajaţilor băncii. (F.N.)

Adauga un comentariu

*