C.C.D. Bacau a primit o noua nominalizare din partea Ministerului Educatiei

Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului a nominalizat Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău pentru organizarea, in premiera nationala, la nivel regional, a programului de formare continua acreditat „Programul National de Dezvoltare a Competentelor de Evaluare ale Cadrelor Didactice – Bacalaureat (DeCeE)”. Acesta a fost initiat de M.E.C.T., ca program prioritar destinat cadrelor didactice cu urmatoarele specializari: limba si literatura româna, matematica, geografie, istorie, limba engleza, limba franceza, limba germana, informatica, economie si educatie antreprenoriala, fizica, chimie, biologie, stiinte socio-umane, la care se sustin probe de bacalaureat, respectiv, limba materna pentru elevii minoritatilor nationale. Din judetele Bacau si Vaslui vor participa 48 de profesori, care, la sfârşitul stagiului, vor primi 15 credite profesionale transferabile. Acestia au fost selectati in urma propunerilor facute de fiecare inspectorat scolar judetean si casa a corpului didactic si ulterior nominalizati de o comisie nationala de specialitate din cadrul M.E.C.T. Stagiile vor fi organizate în perioadele: 5 – 7 decembrie 2008, 12 – 14 decembrie 2008, 19 decembrie 2008 si 11 ianuarie 2009. Programul va începe vineri, 5 decembrie a.c., ora 16.00, la Colegiul National Pedagogic „Stefan cel Mare” Bacau si va fi sustinut de cadre universitare bacauane, conf. univ. dr. Venera Mihaela Cojocariu, conf. univ. dr. Constanta Dumitriu si de profesor – metodist Elena Hussar, de la C.C.D. Bacau. „Acest program de formare constituie o prioritate nationala si se desfasoara simultan in 21 centre judetene. El urmareste dezvoltarea competentelor de evaluare ale profesorilor care vor fi implicati in evaluarea tezelor de bacalaureat. Pentru noi este onorant faptul ca M.E.C.T. ne-a renominalizat ca organizatori si evaluatori, ceea ce dovedeşte o data in plus ca suntem apreciati”, ne-a declarat profesorul Gabriel Stan, directorul Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau. Pe parcursul celor 60 de ore, profesorii selectati vor aprofunda urmatoarele teme: T1 – Curriculum si evaluare; T2 – Relatia dintre programa scolara si programa pentru evaluari/ examene nationale; Obiective/ competente din programa si obiectivele de evaluare. Analiza competentelor si proiectarea obiectivelor de evaluare; T3 – Metode de evaluare a rezultatelor şcolare: metode „tradiţionale” şi metode “complementare”. Relatia dintre metoda si instrumentul de evaluare; adecvarea la scopul si obiectivele evaluarii. Teste pedagogice / teste docimologice: delimitari si tipologie; T4 – Proiectarea testului docimologic (etape/pasi). Definitia itemului din perspectiva evaluarii moderne. Tipologia itemilor; T5 – Tipologia itemilor (continuare): itemii semiobiectivi. Avantaje si dezavantaje în proiectare şi în utilizare; T6 – Tipologia itemilor (continuare);
T7 – Matricea de specificatie si rolul sau in proiectarea instrumentelor de evaluare. Calitatile testului docimologic; T8 – Elaborarea si aplicarea baremului de corectare si notare. Modalitati de obiectivare a aplicarii baremului si de reducere a diferentelor de notare; T9 – Analiza si interpretarea rezultatelor evaluarii. Concordanta dintre rezultatele invatarii, obiectivele de evaluare formulate, obiectivele/ competentele programei; T10 – Deontologia Procesului Evaluativ; Anexa – Codul Deontologic al Profesiunii de Educator. (St.O.)

Adauga un comentariu

*