Inspectoratul Scolar Judetean a distribuit gratuit catre unitatile scolare din judet brosura „Esti cool si daca vorbesti corect!”, astfel încât aceste carti sa poata fi utilizate de catre elevi si de profesorii lor sau consultate la biblioteca sau la CDI. Brosura a fost editata în conformitate cu prevederile Protocolului de colaborare dintre Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului si Consiliul National al Audiovizualului. Lucrarea a fost elaborata de un colectiv de cercetatori de la Academia Româna, pe baza monitorizarii greselilor de limba comise de jurnalisti la posturile de radio si televiziune. Pe parcursul învatamântului obligatoriu, în primul rând prin disciplina limba si literatura româna, elevii trebuie sa învete sa se exprime corect, clar si coerent, sa asculte, sa înteleaga si sa produca mesaje orale si scrise, în diverse situatii de comunicare. „În actualele programe scolare de limba si literatura româna, dominanta este viziunea comunicativ-pragmatica si abordarea functionala si aplicativa a notiunilor teoretice urmarind structurarea unei comunicari corecte si eficiente, ne-a spus inspectorul scolar Claudia Merticaru, purtator de cuvânt al Inspectoratului Scolar Judetean. Pentru aplicarea acestui nou tip de abordare a comunicarii, programa prevede si unele activitati de învatare care vizeaza comunicarea mediatica, prin exercitii de ascultare a unor mesaje orale transmise la radio sau la televizor, si propune ca activitati de învatare exercitii de observare a greselilor de pronuntie, de acord, de flexiune, în diverse situatii de comunicare (în clasa, în mass-media, în locuri publice etc.), exercitii de utilizare corecta a limbii literare, exercitii de rostire fluenta a unor enunturi scurte si/ sau lungi, prin raportare la normativele limbii române literare”. Colectivul de cercetatori de la Academia Româna ofera si forma corecta, pe care o explica. Aceasta gramatica informala reprezinta un instrument complementar eficient în aplicarea programei de limba româna, putând fi utilizat în cadrul orelor de limba româna si la cursul optional destinat liceenilor, „Competenta în mass-media”. Utilizarea audio-vizualului drept caz de studiu vine ca urmare a influentei din ce în ce mai mare pe care acesta o exercita, alaturi de scoala si parinti, în educatia elevilor. Importanta mass-media ca un factor de educatie în viata elevilor, pe lânga cei traditionali, a fost recunoscuta de multa vreme, motiv care a determinat o abordare noua pentru institutiile care reglementeaza politicile educationale. (St.O.)