Taxa auto, mai mica si mai deasa!

ministru.jpgNoul ministru al Mediului, Nicolae Nemirschi, vrea ca taxa auto sa fie platita în functie de gradul de poluare al masinii si de fiecare data când aceasta este înmatriculata.

Noul ministru al Mediului este de părere ca soferii ar trebui sa plateasca taxa auto în functie de gradul de poluare al masinilor si nu de vechimea acestora. „Taxa deranjeaza ca valoare, astfel ca actul normativ ar trebui revizuit. Ea ar trebui sa fie platita în functie de gradul de poluare al masinii. Pentru a pune în aplicare acest lucru, este nevoie de un certificat de noxe clar, în care sa fie stabilit exact cât se va plati, în functie de cât polueaza masina, si sa nu conteze daca aceasta este la prima sau la a cincea înmatriculare”, a declarat Nicolae Nemirschi. El a adaugat ca s-ar putea introduce chiar si roviniete, care sa limiteze accesul în centrul orasului al autovehiculelor cu grad mare de poluare.
„Trebuie create niste inele în oras, în care maşinile care elimina o cantitate mare de noxe sa aiba accesul restrictionat. Cei care au asemenea masini îsi vor putea lasa autovehiculele la periferie si sa circule cu mijloacele de transport în comun”, a explicat Nemirschi. Fostul ministru al Mediului în guvernul Tăriceanu, din partea PDL, Sulfina Barbu, crede însa ca modificarea taxei de poluare în acest sens nu ar fi prea corecta. „Domnul ministru ne-a spus la comisie ca forma actuala a taxei trebuie modificata, dar nu avea înca un concept. Aplicarea acestei formule ar însemna însa o suprataxare. Daca se vinde aceeasi masina de trei ori, Guvernul va încasa de trei ori aceeasi taxa. Nu este un lucru foarte corect. Domnul ministru trebuie sa faca analize serioase, trebuie sa se consulte inclusiv cu ceilalti specialisti si membri ai Guvernului, pentru a fi respectate toate legile”, a declarat Sulfina Barbu. Fostul ministru al Mediului sustine ca actualul ministru trebuie sa respecte principiul potrivit caruia poluatorul plateste, trebuie sa aiba în vedere si efectele crizei asupra locurilor de munca din industria auto, trebuie luat în calcul si interesul cetateanului. „Ceea ce s-a întâmplat la ultima modificare a taxei este inacceptabil”, a conchis Sulfina Barbu, cea care se numara, totusi, printre initiatorii acestei taxe! Din 15 decembrie, Guvernul a decis triplarea taxei auto pentru masinile second-hand si suspendarea taxei auto pentru cele noi pe o perioada de un an. Masura a stârnit un val de proteste, astfel ca, în mai multe orase, oamenii au organizat mitinguri împotriva triplarii taxei auto. În prezent, taxa auto este platita în functie de capacitatea cilindrica a motorului, de norma de poluare (adică Euro 1, 2, 3 sau 4), de vechimea autovehiculului si de emisia de dioxid de carbon. Noul ministru al Mediului considera ca nu s-ar pierde foarte multi bani daca s-ar modifica actul normativ actual. (D. M. )

Comentarii

  1. Toate masinile ce circula si polueaza sa plateasca daca e taxa de mediu!-nu numai cei ce-si inmatriculeaza acum auto!

  2. Corect, sa moara toate caprele.

  3. corect dar mai degraba s-ar opri defrisarile ilegale sau s-ar investi corect sumele obtinute din taxa. sa vedem si noi o padurice, ceva.

Adauga un comentariu

*