Profesori bacauani, beneficiari ai unor programe europene
Formare continua, la Cambridge

dsc_3464.jpgDoua profesoare din municipiul Bacau, profesoara de limba si literatura româna Mihaela Chiribau-Albu, de la Colegiul National „Ferdinand I”, si profesoara de limba si litearatura engleza Elena-Diana Popa, de la Colegiul National „Gheorghe Vranceanu”, au participat in aceasta vara, pentru a patra oara, la un curs de formare continua Comenius, in Marea Britanie, datorita finantarii obtinute prin intermediul Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale. Primele trei cursuri de formare continua au fost Using Technology, Music and Drama in EFL Classroom, martie 2006, Plymouth, Marea Britanie; An Enquiry-based Approach for Teaching and Learning Subjects other than English – Iulie 2007, University of Limerick, Irlanda si CLIL – Content and Language Integrated Learning for Arts and Humanities, Exeter, august 2008, Marea Britanie. Cursul din vara acestui an, desfasurat in intervalul 2 – 14 august, s-a intitulat Using New Technology in Language Learning (Utilizarea noii tehnologii in invatare) si s-a desfasurat la Homerton College, University of Cambridge, institutia organizatoare fiind Bell International Cambridge. „Obiectivul principal al cursului a fost acela de a-i determina pe profesorii participanti sa exploreze potentialul noilor tehnologii in predare-invatare, ne-a spus profesoara Mihaela Chiribau-Albu. In cele doua saptamâni, cursantii (din Polonia, Spania, Bulgaria, Norvegia, Slovenia, Turcia, Finlanda, Tunisia si România) au participat la activitati diverse, care au urmarit nu doar aspecte de continut si metodologie, cât si posibilitatea de a intâlni personalitati ca Jeremy Harmer si Michael McCarthy. Astfel, competentele si abilitatile dezvoltate au fost atât in domeniul noilor tehnologii, cât si lingvistice, metodologice, de comunicare si adaptare, de lucru in echipa”.

Noi tehnologii

In ceea ce priveste utilizarea noilor tehnologii pentru motivarea elevilor din generatia „native digitals”, activitatile si sarcinile de lucru au urmarit, printre altele, utilizarea creativa a programului Word, crearea unor exercitii atractive utilizând Hot Potatoes, exploatarea programului Audicity pentru invatarea gramaticii si vocabularului, utilizarea si crearea de wiki, blog, web quest etc. S-a realizat proiectarea unor lectii in Moodle si familiarizarea profesorilor participanti cu „Second Life”, evidentiindu-se avantajele si dezavantajele utilizarii in predare. Profesorii au creat materiale utile, utilizând Wikipedia, YouTube, wikis, blogs, Paint, Power Point, Web Quests, Audicity, au creat pagini web si un site personal, au experimentat folosirea networking in predare (ex. Ning). Institutia organizatoare a oferit posibilitatea ca profesorii sa opteze pentru workshopurile la care doresc sa participe, in functie de interesul fiecaruia. „Eu am ales patru workshopuri, a precizat Mihaela Chiribau-Albu, care s-au dovedit foarte interesante, interactive si care mi-au oferit foarte multe idei inovative la nivel metodic. Aceste workshopuri au fost „Hot on the shelf! The best of new British Literature”, „Helping our Learners to Learn”, „Storytelling – using ’live listening’ and picture stories in the classroom” si „Drama Techniques and Activities for the Language Classroom”. Colega ei, Diana Elena-Popa, a facut alte alegeri. „In ce ma priveste, eu am ales cele patru workshopuri care mi-au stârnit in cel mai inalt grad interesul: „Texts and Tasks for Teens”, „101 Ways to Play with Vocabulary”, „Stress and Intonation in the Language Classroom”, „How to design, teach and adapt topic-based materials for ELT”, ne-a spus profesoara Diana-Elena Popa. Iar Mihaela Chiribau-Albu a adaugat, in final, o concluzie, la care s-a raliat si colega ei: „Cursul ne-a oferit, de asemenea, sansa de a cunoaste profesori din diverse sisteme de invaatamânt , comparând astfel aspecte diverse ale procesului educativ din spatii culturale si geografice indepartate, de exemplu profesori din Irak, care se aflau la Cambridge pentru sase saptamâni. Cambridge reprezinta nu doar un centru al invaatamântului de inalt prestigiu, ci si o regiune turistica fermecatoare. Râul Cam, care traverseaza orasul, ofera posibilitatea de a experimenta puntingul si de a admira superbele cladiri medievale ale unor colegii, precum Trinity College, St Catharine’s College, Pembroke College, Queens’ College, Gonville and Caius College, Corpus Christi College, Darwin College. Exista 31 de colegii in Cambridge, parte a Universitatii Cambridge. Pentru a cunoaste cât mai mult din geografia, cultura si civilizatia Marii Britanii, institutia gazda a organizat mai multe excursii, in Londra, Oxford, Ely, Bury St. Edmund, precum si vizite la muzee si galerii de arta. Muzeul Fitzwilliam, de pilda, ne-a oferit posibilitatea de a admira picturi in original de Picasso, Monet, Degas, Renoir, Cézanne. A fost ceva de neuitat, ca impresii, dar si ceva desoebit de util, prin acumulari”.
Stefan OLTEANU

Adauga un comentariu

*