Gunoiul de sub pres

Sa recapitulam, cu infinite omisiuni câteva din problemele mari ale României, asa cum apar ele pe sticla, asta apropo de ultima (deocamdata) interventie a Presedintelui nostru referitoare la denigratorii patriei, scârbitii de tara, cu alte cuvinte, la acei comentatori de ocazie care submineaza ca termitele marea constructie democratica faurita in prestigiosul mandat al Domniei Sale. Cam ce-au vazut românii la televizor in ultimul timp, cu ce s-au delectat ei cât e ziulica de lunga? Ce le-a placut, ce i-a interesat, ce hapuri vindecatoare le-a oferit media vizuala ca sa atinga acel rating necesar obtinerii unei publicitati profitabile? Pai, ia sa vedem ce consuma ai nostri telecetateni inraiti, ce li s-a dat in cantitati suficiente? Intâi si intâi serialul Elodia si Cioaca, urmat indeaproape de un altul, Magda Ciumac si Tolea, omul care l-a aruncat la cos in direct pe Dan Diaconescu; omuletul de zapada si mult prea frumoasa inalta Monica, un serial de shopping pe Coasta de Azur; Jack Spintecatorul de penis – doctorul Ciomu; Ogica, Sexi Braileanca, Gorbunov si Gribenko; asa-zisul Gigi, pe numele adevarat George, mântuitorul românilor, noul Petrache Lupu de la Steaua; renumitul clan Stoaca; Nikita, regina neincoronata a subsolurilor Bucurestilor; comisarul neinduplecat Lazarus; spectrala matusa Tamara; Papusa Boc; De trei ori femeie, adica Mihaela Tatu – daca se poate; omniprezenta cu presupusul, Tatoiu; cândva, Bebe – Sexologul cu sfaturi pentru indragostitii care nu pot…; Camatarii – barbatii in lanturi de aur si cu buricul gol pe burta; siliconata naturala Zavoranca, primadona OTV-ului; Alina Plugaru, fata noptilor fierbinti, dezinhibata românilor; Evanghelionul pentru toti, preturi mici, accesibile; Marilena Nitu si Luceafarul Huilei din Carpati; odiseea acestei tradari; Mircea Dinescu, poetul artei culinare, Laura Andresan, sclava ovulului nefecundat din care pricina scade dramatic sporul demografic; Pamela de România, s-avem si noi falitii nostri, cum spunea Conu Iancu; odraslele pacatoase care alearga cu 200 de kilomteri pe ora; frumoasele Elene ale republicii de mare viitor, ambele plutind pe marea furtunoasa a politicii prezidentiale; Bahmutanca; Razboiul celor doua Roze – Raduleasca si Andreea Marin, oglinjoara, oglinjoara, care-i mai frumoasa si desteapta, spune-mi?; Ritzi, ce-ai facut cu banii poporului, Ritzi?; Nora pentru mama; Simona Senzual, ca sa se stie; Festivalul Cascavelei, Sâmbra oilor, Sarbatoarea castanelor etc. si Domnul Presedinte dând mâna cu poporul; fratii Dolanescu sau mostenirea buclucasa a cântecului popular; fesele, fitele, manechinele, modistele care imbraca si dezbraca România, Domnul Mircea Basescu, fratele si praful de pusca…
Cam asa apare România in media vizuala. Cam cu asa ceva se ocupa televiziunile comerciale; cam asa ceva cumpara cetateanul ue in vremuri de criza (sic!); caci, daca n-ar fi, nu s-ar povesti; daca astfel de produse media nu s-ar vinde, atunci producatorii ar da faliment; dar se vând ca pâinea calda, si asta indica precis calitatea precara a unui mare numar de consumatori de bârfe nocturne.
Românii au vazut la televizor intestinul gros al societatii cu putresceinele urât mirositoare, pe care Domnul Presedinte, obsedat de maretia si infaibilitatea persoanei sale, se face ca nu le vede, conform darii de seama, triumfaliste, oferite Parlamentului, ca la un congres al PCR, al carui membru de nadejde a fost.
Cine scoate la iveala mâzga, scuipatul si flegma, clevetirea, mahagialâcul, ipocrizia, mitocania, insolenta, ofensa, aroganta din tesatura comportamentala a societatii noastre, acela contribuie la demolarea imaginii poleite a României si devine, implicit, un antibasescian.
Gunoiul sub pres, cam asta ne recomanda seful statului.

Ovidiu GENARU

Adauga un comentariu

*