Prezidentiabilul Mircea Geoana s-a intâlnit, ieri, cu liderii principalelor confederatii sindicale din invatamânt. Geoana i-a rugat pe liderii sindicali sa nu foloseasca aceasta discutie drept un prilej pentru a declara public, ulterior, ca il sustin pentru candidatura la Presedintie, argumentând ca principalul obiectiv al discutiilor consta in conturarea unor obiective pentru sectorul educatiei – sector vital pentru societatea româneasca. „Ceea ce discutam astazi, depaseste logica campaniei electorale. Campania se termina in câteva zile si revenim la problemele serioase ale tarii”, a spus liderul PSD. Mircea Geoana a enuntat astfel câteva mari obiective pe care viitorul guvern Iohannis le va pune in aplicare, in cazul in care el va deveni presedinte. „Ne pastram angajamentul de a aloca 6% din PIB pentru educatie si un procent consistent pentru activitatea de cercetare-dezvoltare”, a spus Geoana, adaugând ca Pactul National pentru Educatie va fi reprezentativ in politicile pentru acest domeniu. Liderul PSD a mai spus ca sectorul educatiei va beneficia de o bugetare multianuala pe trei ani, in cadrul viitoarei legi a responsabilitatii fiscale. Totodata, el i-a asigurat pe sindicalisti ca rectificarile negative de buget nu vor viza educatia, acestea urmând de altfel a fi limitate prin legea responsabilitatii fiscale. Presedintele PSD a anuntat ca reprezentanti ai FMI, Bancii Mondiale si Comisiei Europene vor veni la mijlocul lunii decembrie, la Bucuresti, prilej cu care va pleda pentru o ajustare si o „rafinare” a Legii salarizarii unitare, astfel incât cadrele didactice sa se bucure de respectul care li se cuvine. Geoana a mai anuntat ca va relua dezbaterile publice, dupa alegerile din 6 decembrie, pe marginea Legii educatiei nationale despre care sustine ca a fost „brutal politizata in ultimii ani”. Nu in ultimul rând, liderul PSD spune ca sectorul educatiei va beneficia de sprijinul Ministerului Muncii, care se va apleca asupra armonizarii profesionale a tinerilor cu cerintele din sectorul privat. „In prezent, exista o nemultumire din partea tinerilor si a sectorului privat cu privire la dificultatile de a intra pe piata muncii. Exista un grad redus de adaptare”, a mentionat Mircea Geoana.
O discutie constructiva fara conotatii politice
„Discutia dintre reprezentantii sindicatelor si Mircea Geoana, s-a axat pe elementele care trebuie rediscutate in formula unui nou guvern, in cazul in care acesta va câstiga turul doi al alegerilor prezidentiale”, a declarat presedintele Federatiei „Spiru Haret”, Gheorghe Isvoranu. „‘Legea Educatiei pe care noi am negociat-o a fost modificata de Comisia prezidentiala si de Emil Boc, drept pentru care discutia de azi s-a axat pe aceste elemente care trebuie rediscutate intr-o eventuala alta formula de guvern, in situatia in care Mircea Geoana ar deveni presedinte si, atunci, un alt guvern ar putea relua toate acestea si sa le influenteze astfel incât, practic, noi cei din invatamânt, sa nu mai suportam aceste necazuri prin aplicarea lor”, a spus Isvoranu. Presedintele Federatiei „Spiru Haret” a apreciat ca situatia in care Guvernul Boc a adus invatamântul românesc este „absolut de nedescris”, subliniind ca finantarea educatiei si tot ce tine de o reforma a acestui domeniu nu trebuie „sa fie hatârul unuia”, ci trebuie discutata cu partenerii sociali. „Pâna la alte probleme, cert este ca Boc si toata compania dânsului nu au facut altceva in ultima luna inainte de sarbatori decât sa fure din banii celor din invatamânt”, a adaugat acesta. In opinia presedintelui Federatiei Sindicatelor din Invatamântul Universitar „Alma Mater”, Anton Hadar, cel mai important subiect in cadrul discutiilor cu Mircea Geoana l-a constituit cel axat pe Legea 221/2008 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2008 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2008 personalului din invatamânt, care a ramas o lege neaplicata.”In ceea ce priveste punctele care ne-au interesat pe noi, cei din invatamântul superior, dar si pe colegii din preuniversitar, cea mai importanta discutie a fost cea axată pe Legea 221, lege neaplicata, lege fata de care Geoana isi recunoas responsabilitatile morale, are o datorie morala fata de educatie, in sensul ca aceasta lege, nefiind aplicata, el doreste sa se achite intr-un fel fata de educatie”, a aratat Hadar. Acesta a precizat ca solutia la aceasta problema a fost oferita chiar de sindicalisti, care au propus ca, in legea salarizarii unitare – lege pentru care exista posibilitatea sa fie modificata timp de inca sase luni – coeficientii de ierarhizare ai personalului din invatamânt sa fie modificati cu procentele care nu au fost aplicate din acea lege. „Practic, legea sa se aplice, dar de-a lungul timpului”, a conchis Anton Hadar.
UNDE AM MAI AUZIT DESPRE EDUCATIE CA PRIORITATE NATIONALA? CRED CA IN CARTEA DE CAPATAI A ROMANIEI :CONSTITUTIA …..OARE CAT S-A RESPECTAT ?ASA CA DE VORBE GOALE CE SUNA DOAR DIN COADA (sa ma ierte Eminescu )NE-AM CAM SATURAT ,CA DE MERE PADURETE.