Noul Audi A8 urcă pe podium

audi.jpgDin 2010, limuzina de lux germană are o misiune dificilă: să se facă remarcată într-un grup restrâns de topmodele rutinate, ostentative, pentru care succesul este singura opţiune.Piaţa limuzinelor de lux este o afacere disputată de o mână de jucători. Investiţiile sunt mari, rezultatele aşteptate trebuie să fie pe măsură. Luptele, care se dau cu arme similare, întotdeauna de ultimă generaţie, se câştigă sau se pierd, vremelnic, mai degrabă pe percepţii, decât pe chestiuni concrete.Balanţa înclină foarte puţin şi alternativ, în favoarea unuia sau a altuia dintre combatanţi. Învingător este clientul cu bani, megastarul sau mogulul, cel care îşi poate permite să achiziţioneze o maşină trofeu ce înglobează toate cunoştinţele acumulate de producătorii auto de-a lungul deceniilor. Audi a prezentat, săptămâna aceasta, noua generaţie a limuzinei de lux A8, modelul care va concura BMW Seria7, Mercedes-Benz Clasa S, Lexus LS, Jaguar XJ şi Maserati Quattroporte.A8 va fi comercializat din primăvara anului viitor. Preţurile vor fi ceva mai mari ca ale versiunilor disponibile în prezent. În România, cel mai ieftin A8 costă acum 75.000 de euro cu TVA (versiunea A8 3.0 TDI quattro).
Designerii Audi au grefat pe caroseria lui A8 cele mai cunoscute detalii stilistice prezente deja pe mai modestul A4, în special în părţile frontală şi posterioară. La fel ca şi precedenta generaţie, noua berlină foloseşte pe scară largă aliajele de aluminiu. Noul A8 a crescut în dimensiuni. Versiunea standard are o lungime de 5,13 metri şi o lăţime de 1,94 metri. Gama de motorizări va fi compusă, iniţial, din două unităţi V8, de 4.2 litri – una pe motorină, alta pe benzină, ambele supraalimentate. După lansare, A8 va mai primi un V6 TDI. Unitatea, de 3.0 litri, va fi disponibilă pe două paliere de putere, 204, respectiv, 250 CP.Toate versiunile, cu excepţia celei mai puţin puternice vor fi echipate standard cu sistemul de tracţiune integrală quattro. Cuplul motor va fi direcţionat la roţi prin intermediul unei cutii de viteze automate cu 8Â1 trepte.
Interiorul noului A8 este complet redesenat. Centrala de comandă MMI a fost urcată de pe tuneul median pe consola centrală. Scaunele electrice (cu încălzire, ventilaţie şi masaj – pentru banchetă) permit reglaje pe 12 direcţii şi, opţional, chiar pe 22.Display-ul central, care intră şi iese din bord, are opt inchi. Între ceasurile de bord se găseşte un al doilea ecran, de şapte inchi, pe care sunt evidenţiate diferite informaţii. Melomanii sunt îmbiaţi cu un sistem audio Bang & Olufsen care poate revărsa 1.400 de waţi prin intermediul a nu mai puţin de 19 boxe.

Adauga un comentariu

*