Peste 12.000 de romani au contestat anul trecut in instanta taxa auto, iar o treime dintre acestia au avut castig de cauza, potrivit Ministrului Mediului, Laszlo Borbely. Taxa auto a fost introdusa de Guvern in luna aprilie 2008, fiind calculata in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte, pe baza capacitatii cilindrice si emisiilor de dioxid de carbon. Pe fondul cresterii numarului de masini second-hand importate, Guvernul a decis, in luna decembrie 2008, ca taxa de poluare auto perceputa la achizitia masinilor noi sa fie suspendata incepand cu 15 decembrie 2008, pana la sfarsitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizari de pana la 2.000 centimetri cubi inmatriculate pentru prima data in Romania si in Uniunea Europeana. Exceptia a fost ridicata la inceputul anului 2010. Pentru 2011 Guvernul a decis ca taxa de poluare auto sa fie majorata in medie cu 45-50% fata de nivelul din 2010, in principal pentru vehicule poluante, taxa fiind stabilita in functie de vechimea masinii, capacitatea cilindrica si gradul de poluare.