Serviciul Judetan de Ambulanta (SJA) Bacau este in prag de evaluare. Se asteapta o comisie de la Bucuresti care isi va da acordul pentru autorizarea Salvarii. Fara aceasta autorizatie de functionare, Serviciul de Ambulanta nu mai poate incheia contract cu Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate si astfel nu va mai primi finantare.
Conditiile de autorizare sunt foarte drastice, insa directorul SJA, dr. Sorin Enescu, este increzator.
„Am facut tot ce am putut pentru ca Serviciul de Ambulanta sa functioneze, ne-a declarat dr. Enescu. Este destul de greu in conditiile in care primesti bani doar ca sa supravietuiesti. Am reusit sa finalizez dosarul necesat obtinerii autorizatiei de functionare, am obtinut toate autorizatiile de la Directia de Sanatate Publica, Pompieri si Garda de Mediu, drepturile de libera practica a medicilor si asistentilor, asigurarile de malpraxis…
Asteptam Comisia de evaluare de la Bucuresti.” Obtinerea autorizatiei de functionare inseamna insa mult prea mult pentru puterile actuale ale SJA Bacau: parc auto supramodern si bine utilat, aparatura de interventie, echipamente de protectie pentru medicii si asistentii de urgenta, investitii in infrastructura, renovari de sedii, personal calificat normat in functie de numarul urgentelor zilnice si dotari.
Investitii care in prezent lipsesc cu desavarsire. „De aceea, asteptam cu emotii Comisia de Evaluare, recunoaste directorul Enescu. Stiti cum e, ca la un examen. Te pregatesti, iti dai tot interesul ca totul sa fie bine, inveti lectia, o tocesti chiar, insa totul depinde de nota pe care o primesti”. Fara o nota mare, examenul e picat. Iar pentru Ambulanta acest lucru poate sa insemne inchiderea portilor.
Roxana NEAGU