Casuneanu si Umbrarescu construiesc autostrada

ConsorÅ£iul format din firmele româneÅŸti PA & CO Eurotrading Construct – UMB Spedition – Comaxa a câştigat licitaÅ£ia pentru construirea primului tronson (BucreÅŸti-PloieÅŸti) al autostrăzii BucureÅŸti BraÅŸov, a anuÅ£at vineri ministrul Transporturilor, ConstrucÅ£iilor ÅŸi Turismului, Radu Berceanu.

„ConsorÅ£iul românesc a înregistrat cel mai mare punctaj acordat de comisia de licitaÅ£ie, oferind un preÅ£ de circa 200 milioane de euro”, a spus Radu Berceanu.

În cursa pentru construirea acestui tronson, cu o lungime de peste 60 de km, s-au înscris, în afară de consorţiul românesc, şi companiile străine Strabag, Vinci şi Vegyepszer. Caietul de sarcini a fost achiziţionat de circa 26 de companii.

Potrivit directorului general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Liviu Dâmboiu, timpul necesar pentru construcţia autostrăzii va fi mai scurt deoarece se va folosi o nouă formulă, potrivit căreia proiectantului îi va reveni şi realizarea tronsonului respectiv. Lucrările vor începe în acest an şi se vor termina în 2009.

Autostrada Bucureşti-Braşov va fi împărţită pe cinci tronsoane, patru dintre acestea urmând să fie licitate în 2006. Lucrările sunt estimate la 1,6 miliarde euro, banii urmând să fie alocaţi din surse bugetare.

Traseul autostrăzii începe din strada Petricani (km 0+000) din sectorul 2 al Bucureştiului, cu aproximativ 1.200 metri înaintea intersecţiei cu calea ferată Bucureşti-Constanţa, continuând cu pasajul Petricani peste calea ferată dublă Bucureşti-Constanţa, calea ferată industrială dintre staţiile de cale ferată Băneasa şi Pantelimon şi un drum adiacent căilor ferate.

ROMPRES

Adauga un comentariu

*