Elevii claselor a 4-a şi a 11-a vor învăţa, începând de anul acesta, după manuale noi. Potrivit programei aprobate de Ministerul Educaţiei, la Limba şi literatura română autorii vor fi studiaţi din punct de vedere cronologic. La Istorie, în schimb, se va trece de la abordarea cronologică la cea tematică.
Mai mult, la clasa a 11-a a fost introdusă în programă materia „ÅžtiinÅ£e”, care cuprinde noÅ£iuni de geografie, biologie, chimie, fizică ÅŸi astronomie.
Modificările făcute stârnesc reacţii contradictorii. Profesorii sunt optimişti, dar elevii cred că le va fi mai greu să înveţe după noua structură.
Elevii de clasele a patra ÅŸi a unsprezecea vor învăţa de anul acesta istoria contemporană a României, în context european ÅŸi mondial. Dascălii cred că aÅŸa cunoÅŸtinÅ£ele vor putea fi asimilate mai uÅŸor. „Dacă o să mergem în continuare pe varianta tradiÅ£ională a memorării de date ÅŸi fapte, istoria se va transforma într-un calvar ÅŸi nu într-o plăcere.” – sus’ine Eugen Palade, ÅŸeful Departamentului Integrare Europeană, Centrul EducaÅ£ia 2000+.
Elevii privesc cu scepticism schimbările, temându-se că astfel vor avea de învăţat mai multe date şi mai multe detalii.
În ceea ce priveşte predarea cronologică a literaturii române profesorii spun că elevii amestecau perioadele în care anumite opere literare au fost scrise şi că acum speră să nu mai aibă surprize.
Elevii se aşteaptă la dificultăţi legate de noua ortografie.