Dupa ce Vasile Hozit, patronul firmei SC Hozit SRL Onesti, a intrat in greva foamei, drept reactie fata de modul in care s-au adjudecat traseele de trasport local de calatori in municipiu, protestele la adresa Primariei s-au inmultit.
Principalele contestatii se refera la modul de organizare a licitatiei si de atribuire a 3 trasee firmei Massaro Trans Mangalia, pe criterii care incalca prevederile legale, dupa cum se precizeaza in actiunea judecatoreasca initiata de firmele Hozit SRL si Remidis, care nu au prins niciun traseu. Contestatarii in justitie spun ca oferta lor a fost mai buna si ca Massaro a castigat doar pe baza unor promisiuni privind achizitionarea unui numar mai mare de microbuze, acest ultim aspect fiind recunoscut si de reprezentantii Primariei Onesti.
Dar situatia este paradoxala: Massaro nu are in acest moment microbuzele promise, pe baza carora a castigat licitatia, iar onestenii nu prea au cu ce sa circule, in timp ce Hozit SRL are suficiente masini, in care a investit miliarde de lei, dar acestea nu au dreptul sa circule, pentru ca firma respectiva nu a castigat niciun traseu.
Microbuzele lui Hozit au fost parcate o perioada chiar in fata Primariei, in perioada in care a facut greva foamei, fiind retrase la somatia primarului. Prin oras mai circula doar microbuzele firmei Genora, care a castigat doar un traseu, insa acesta are drept puncte terminus Hotelul Trotus si cartierul Slobozia, iar soferilor li s-a interzis sa accepte calatori in interiorul orasului, pe motiv ca intra peste traseele firmei Massaro.
O alta anomalie este pretul biletului de calatorie: daca Genora are un tarif de 1 RON (10.000 de lei vechi), desi are traseul cel mai lung, Massaro si-a stabilit un tarif de 1,5 RON, dar initial a incercat cu 2 RON, ba chiar cu 2,5 RON in prima zi.
Interdictii si pentru presa
Avand in vedere numarul microbuzelor detinute si pretul biletului de calatorie, reprezentantii firmelor Hozit si Remidis se intreaba, pe buna dreptate, cu ce a fost mai buna oferta de la Massaro.
Ei au incercat sa afle care a fost oferta firmei Massaro, insa Primaria a refuzat sa faca publice informatiile, pe motiv ca legea nu permite acest lucru. Cu acelasi refuz au fost intampinati si jurnalistii, carora li s-au servit acelasi motive, insa unul dintre ziaristii onesteni a facut uz de Legea presei (Legea 544/2001, privind accesul la informatiile de interes public).
Raspunsul primit, conform caruia informatiile nu sunt de interes public, iar dezvaluirea ofertei Massaro ar incalca niste drepturi de proprietate intelectuala, a fost catalogat drept aberant, iar jurnalistul respectiv a precizat ca a contactat un avocat si ca va da in judecata Primaria Onesti, pentru interzicerea accesului la informatiile de interes public.
Ramane de vazut si daca Primaria Onesti va continua sa refuze dezvaluirea informatiilor si in fata judecatorilor de la Tribunalul Bacau, care vor solutiona contestatia firmelor Hozit si Remidis.
Alte proteste au venit si din partea unor consilieri locali din Onesti, care sustin ca executivul local le-a interzis orice forma de verificare sau control a modului de desfasurare a licitatiei pentru concesionarea traseelor de trasport public. Un alt consilier local, dar nu din Onesti, ci din comuna Stefan cel Mare, respectiv Costica Dohotaru, a transmis si el un protest scris fata de Primaria Onesti, in numele locuitorilor din comuna.
Dohotaru spune ca microbuzele care asigura legatura dintre Stefan cel Mare si Onesti nu mai au voie sa circule prin oras, “din dispozitia puterii locale a municipiului Onestiâ€, ci numai pana la Gara, iar calatorii “trebuie sa se trambaleze in alt mijloc de transportâ€, contra a inca 1,5 RON.
Calatorii spun si ei ca li se incalca libertatea de a-si alege singuri mijlocul de transport pe care doresc sa-l foloseasca.
Gheorghe LEU
un bilet in bucuresti costa 1,1 ron,o calatorie cu metroul 1 ron iar la onesti 1.5 si vor incerca 2 ron.navetistii sint pacaliti,lasati in gara pentru a face jocul protejatilor de la masaro si deci sa mai plateasca 1.5*2=3ron in plus ca asa vor unii care au uitat de unde au plecat si cine i-au ales…OM BOGAT-OM SARAC…CINE-O MAI FI OM? I-E RUSINE OMENIRII SA NE ZICA NOUA OAMENI…TOTI sintem vinovati pentru LASITATE,LIPSA OPINIE…ONESTIUL DOARME…
Indiferent cine castiga, biletul este foarte scump pentru Onesti.In situatia actuala, cand orasul este plin de someri, nici acestia si nici pensionarii nu se vor mai deplasa cu maxitaxi-sa dai 30.000 lei dus-intors in oras este enorm!!!
In mod cert altul a fost motivul pentru care Massaro a „castigat”licitatia.Am mai spus-o si cu alta ocazie:La primarie,functionarii traiesc bine, nu toti este adevarat,dar unii chiar foarte bine.Ce inseamna ca este secret motivul pentru care a castigat Massaro.Spaga si influenta politica este pe primul plan.Cred ca distinsul ziarist sa investigheze cine mai este in CA a lui Massaro sau cine este co proprietar.unele guri rele spun ca este vorba de un fruntas al PSD.Eu parca nu-mi vine a crede….Totusi pot spune cu certitudine ca domnul primar,incet dar sigur isi taie craca de sub picioare.Cred ca domnii ziaristi,ar trebui sa mai faca niste investigatii si la Piata centrala a orasului,unde in ultimul timp se constata o totala delasare in ceea ce priveste ordinea si curatenia si nu numai.De fapt ce putem cere de la administrator,care la inaugurarea WC-ului public a arborat
trebuia mentionat in articol ca ani de zile s-a functionat cu firmele ce au ratat licitatia FARA BILET si deci puteau si ei sa spaguiasca…dar, nu e suficient sa ai bani…Asteptam de la domnii ziaristi informatii despre evolutia acestui „fenomen”…