Un grup de confecţionere asiatice angajate la fabrica de confecţii Wear Company din Bacău au plecat astăzi acasă. Costul biletelor de avion a fost suportat de firma de intermediere din China prin intermediul căreia confecţionerele asiatice au fost aduse în România, informează corespondentul Amos News.
Conflictul iscat de greva confecţionerele asiatice de la fabrica de confecţii Wear Company a dat naştere la discuţii în contradictoriu şi între reprezentanţii Prefecturii şi Consiliului Judeţean (CJ) Bacău. Subprefectul Neculai Olaru a fost de părere că reprezentanţii CJ Bacău şi-au depăşit atribuţiile atunci cand au intervenit în soluţionarea acestui conflict.
Subprefectul Olaru a făcut referire în acest fel la vicepreşedintele CJ Bacău, Angela Bogea care, în toate zilele care s-au scurs de la declanşarea grevei asiaticelor, a participat, alături de conducerea fabricii, la negocieri cu reprezentanţii protestatarelor şi a solicitat intervenţia instituţiilor care ar fi putut duce la limpezirea acestui conflict. În opinia lui Neculai Olaru, Angela Bogea, preşedintele Judeţenei Bacău a PRM, a încercat să exploateze această problemă şi din punct de vedere electoral.
ÃŽn replică, Angela Bogea spune că prezenÅ£a sa în mijlocul acestui conflict nu ar fi fost semnalată dacă intervenÅ£ia Prefecturii s-ar fi făcut resimÅ£ită. “Dacă nu primeam acel mesaj pe telefonul mobil de la confecÅ£ionerele intrate în grevă, nu interveneam. ÃŽn plus, nici nu ÅŸtiu ce capital electoral aÅŸ fi putut câştiga în urma acestei acÅ£iuni. ConfecÅ£ionerele din China oricum nu vor veni să mă voteze pe mine peste doi ani, la viitoarele alegeriâ€, a răspuns, scurt, Angela Bogea.
Dincolo, însă, de controversele iscate între Prefectură şi Consiliul Judeţean, situaţia de la Wear Company este departe de a fi clarificată pe deplin. Aproape douăzeci la sută din cele 370 de confecţionere asiatice ajunse anul trecut în Bacău au plecat, deja, acasă iar între cele rămase la lucru încă se mai poartă discuţii dacă să semneze sau nu contractul de muncă propus de firma angajatoare. În plus, Sorin Nicolescu, directorul administrativ al fabricii băcăuane se arăta chiar dispus să găsească o firmă de transport aerian care să îi pună la dispoziţie trei curse charter cu care să le poată transporta în bloc, în China, pe toate cele aproximativ 300 de muncitoare rămase în Bacău.